DIVENDRES, 29/03/2024 | 16:07 h

Per la higiene de mans: aigua, sabó... i gel. Quina solució hidroalcohòlica fas servir?

11/6/2020

A causa de la pandèmia de la Covid-19 s’ha incrementat la demanda de solucions i gels hidroalcohòlics de desinfecció de mans per ajudar a prevenir possibles contagis. Des de l'Ajuntament d'Abrera fem difusió del llistat d’antisèptics de pell sana que ha demostrat eficàcia viricida.

Alguns dels gels hidroalcohòlics són els denominats “antisèptics per a pell sana”, és a dir, biocides per a la higiene humana conforme l’Annex V del Reglamento 528/2012 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 22 de maig de 2012, relatiu a la comercialització i ús dels biocides. L

La seva finalitat és eliminar els microorganismes de la pell per evitar la possible transmissió. La seva comercialització com biocida a España requereix la concessió d’una autorització prèvia per part de l’ Agencia Española de Medicamentos y Productos Sanitarios (AEMPS), organisme competent en el procés d’avaluació per al seu registre, autorització i comercialització. Per a això s’ha de presentar la documentació relativa al producte, entre la que cal destacar la relacionada amb l’eficàcia en l’activitat biocida enfront dels organismes diana. En el cas de l’eficàcia viricida, ha d’estar conforme a l’especificat a la Norma UNE-EN 14476:2014+A1:2015: Antisèptics i desinfectants químics. Assaig quantitatiu de suspensió per a l’avaluació de l’activitat viricida a medicina.

• Consulteu el llistat d'antisèptics de pell sana amb eficàcia viricida fent clic aquí.

Llistat elaborat arran de la publicació de la resolució del 2 de maig de 22020, per la que es determinen els imports màxims de venda al públic, en aplicació del previst a l’Ordre SND/354/2020 per garantir l’accés  a la població als productes d’ús recomanats com a mesures higièniques per a la prevenció de contagis per coronavirus.

També cal dir que al mercat hi ha disponibles altres gels i solucions hidroalcohòliques que són de caràcter cosmètic i no biocida. Amb la finalitat d’augmentar la disponibilitat d’aquests productes l’AEMPS va prendre una sèrie de mesures, ha emès autoritzacions temporals per a la fabricació de solucions hidroalcohòliques a 9 empreses de cosmètics i medicaments; Coty S.A.S. París, Industrial Farmacéutica Cantabria S.A., L'Oreal España S.A., Mixer & Pack S.L., Beiersdorf AG 20245 Hamburg, Antonio Puig S.A., Faes Farma S.A., Taller Àuria SCCL i Grupo Juste..

Aquestes 9 i les que fabriquen gels i solucions hidroalcohòliques habitualment, compleixen amb les bones pràctiques de fabricació i conten amb sistemes de qualitat específics i instal·lacions adequades, que són imprescindibles per a la seva producció. Només d’aquesta manera es possible assegurar que són eficaços, segurs i conten amb les garanties sanitàries per al seu ús.

Consulteu totes les informacions i mesures preses per l'Ajuntament per la prevenció i contenció del coronavirus. Feu clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ