DIJOUS, 28/03/2024 | 15:56 h
  • Continuem executant els diferents treballs de manteniment a les franges perimetrals de seguretat contra incendis forestals i zones verdes d'Abrera (03.06

+ 13

• Continuem realitzant els treballs de manteniment de les franges perimetrals de seguretat contra incendis forestals i zones verdes, en els barris i nucli urbà d’Abrera (23.05

ACTUALITZACIÓ/ DIMECRES 3 DE JUNY. Continuem executant els diferents treballs de manteniment a les franges perimetrals de seguretat contra incendis forestals i zones verdes d'Abrera

3/6/2020

En les darreres setmanes hem realitzat l'estassada i manteniment de les franges perimetrals contra incendis forestals del nostre municipi, així com els treballs de manteniment de zones verdes, als barris de Can Vilalba, Santa Maria de Vilalba, Les Carpes i Sant Miquel. L'objectiu d'aquests treballs és millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi als barris i al nucli urbà del nostre municipi.

El nostre departament de Protecció Civil d'Abrera treballa conjuntament amb els agents rurals, ADF i voluntaris, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Generalitat, per vigilar, controlar i minimitzar el risc forestal, garantint que les actuacions preventives en els barris i el nucli urbà del nostre municipi compleixin la legislació vigent relativa a les mesures de prevenció d’incendis forestals (franja de protecció perimetral de 25 m d’amplada com a mínim, xarxa d’hidrants homologats, neteja de vegetació seca de parcel·les no edificades i de vials, entre d'altres) i aquelles afectades pel Decret 30/2015, de 3 de març.

La realització d'aquests treballs de manteniment de les franges perimetrals i zones verdes pel 2020, si la climatologia ho permet i l’estat de alarma per la Covid-19 no ho impedeix, la detallem a continuació:

• Treballs de manteniment manual i amb tractor, franges perimetrals i zones verdes assignades al contracte de manteniment:
    • Inicialment vam fer els treballs pertinents als barris de Can Vilalba, Santa Maria de Vilalba. Les Carpes i vam encetar els treballs de manteniment a Sant Miquel
    • Es previst que del proper divendres 5 al 8 de juny es realitzin els treballs al nucli urbà i, durant aquesta setmana, s'encetaran els treballs a Ca n'Amat i es finalitzaran a Sant Miquel
    • El proper 15 de juny es farà un repàs de zones especialment sensibles o amb risc potencial d’incendi forestal
    • Finalització dels treballs el dia 23 de juny.

Millorem la seguretat
L’objectiu general és realitzar les actuacions necessàries a les franges perimetrals de baixa combustibilitat dels barris per a millorar la seguretat de les persones, habitatges i infraestructures, i disminuir el risc de propagació d’un incendi. Els objectius específics són:

• Reduir el risc de propagació d’un incendi forestal a l’interior dels barris.
  • Reduir el risc de propagació d’un incendi forestal urbà cap a l’exterior del barri.
  • Facilitar l’accés dels equips d’extinció a tot el perímetre del barri.
  • Facilitar l’accés de la maquinària per a l’execució del tractament de vegetació en la franja perimetral i el seu posterior manteniment.

Mesures d’autoprotecció en incendis forestals per a edificacions, urbanitzacions i nuclis de població

• En habitatges aïllats i edificacions, creeu una franja de protecció de com a mínim 25 m al voltant de les edificacions, amb la vegetació aclarida. Desbrosseu el sotabosc i aclariu la densitat dels arbres (6 m entre ells). Allunyeu de les edificacions tot el que pugui cremar (llenya, restes vegetació, etc.).
  • En els nuclis de població i urbanitzacions, mantingueu una franja de protecció de com a mínim 25 m al voltant de la urbanització, amb la vegetació aclarida. Les parcel·les interiors també han d’estar amb el sotabosc desbrossat i la densitat dels arbres reduïda (6 m entre ells).

Podeu consultar totes les mesures d'autoprotecció en incendis forestals per a edificacions, urbanitzacions i nuclis de població al final d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

Parcel·les netes

Recordem a tots els propietaris i propietàries de parcel·les que han de complir amb l’obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, amb la massa forestal aclarida, i neta de vegetació seca i morta durant l’època de màxim risc d’incendi, així com de qualsevol tipus de residus vegetal o d’una altra mena que pugui afavorir la propagació del foc.

Prohibit fer foc al bosc

Recordem que des del 15 de març fins al 15 d’octubre està prohibit fer foc en zones forestals i el seu entorn, ja que estem en temporada alta de risc d’incendis forestals. La prohibició inclou tant finques forestals que estiguin poblades d’espècies arbòries com les que no, així com en una franja de 500 metres al seu voltant.

També recordem a tots els propietaris de parcel·les que han de complir amb l’obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, amb la massa forestal aclarida, i neta de vegetació seca i morta durant l’època de màxim risc d’incendi, així com de qualsevol tipus de residus vegetal o d’una altra mena que pugui afavorir la propagació del foc.

Cuidem els nostres espais forestals perquè siguin segurs i accessibles als nostres veïns i veïnes.

Més informació a la pàgina de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
Correu electrònic: lazooj@abrera.cat