DIJOUS, 22/10/2020 | 09:20 h

• Condemnem fermament el feminicidi que va tenir lloc, ahir dissabte 30 de maig, a Esplugues de Llobregat i rebutjem fermament totes les formes i expressions de violència masclista
  • Abrera diu Prou

Condemnem fermament el feminicidi que va tenir lloc, ahir dissabte 30 de maig, a Esplugues de Llobregat i rebutgem totes les formes i expressions de violència masclista

31/5/2020

La violència masclista sacseja novament Catalunya en una setmana negre en feminicidis. Amb el d'Esplugues, ja són tres els feminicidis a Catalunya en l'última setmana, el primer dels quals es va cometre a la comarca de Girona, a l'Escala, i el segon, a Santa Coloma de Gramenet. La mort seria la setena víctima per violència masclista a Catalunya.

El dimecres 27 de maig a l’Escala es va trobar el cos d’una dona de 65 anys morta a ganivetades en el seu domicili i també el del seu marit, un home de 72 anys, que s’hauria penjat en una parcel·la veïna posteriorment a assassinar-la.

El divendres 29 de maig es cometia a Santa Coloma de Gramanet l’assassinat d’una dona a mans del seu fill de 37 anys. L’autor dels fets va provocar l’incendi del pis familiar i després que la policia pogués reduir-lo i recollir les proves que l’assenyalen com a responsable de la seva mort, va ser detingut.

Ahir, dissabte 30 de maig, Esplugues es despertava commocionada per un nou cas de feminicidi, el segon des que a principis d’any es comencés la comptabilització dels feminicidis del 2020 en aquesta localitat, quan un home va matar a la seva parella i filla en comú de 2 anys durant la Nit de Reis. Aquest cop, una dona de 51 anys ha estat assassinada a mans de la seva parella, un home de 55 anys que hauria fugit en transport públic i que va poder ser localitzat i detingut hores més tard a Badalona.

La mort d'aquesta dona seria el vintè cas de violència masclista ocorregut a Espanya dels estrictament comptabilitzats com a oficials; assassinats de dones a mans de parelles o ex parelles i la víctima número 31 si tenim en compte també la resta de víctimes d’assassinats masclistes, tenint en compte que també ho són de forma directa, els infants i altres persones mortes com a conseqüència d’aquesta xacra de la qual ja sumen 1.126 víctimes des de 2003, any en què es va començar a comptabilitzar de forma oficial.

Des de l’Ajuntament d’Abrera volem transmetre el nostre condol a les famílies i amistats de les víctimes i condemnar fermament aquests feminicidis.

Abrera diu PROU. No a les violències masclistes!

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25