DIJOUS, 18/04/2024 | 22:03 h
  • 28 maig Dia internacional d'acció per la salut de les dones 01
  • Salut mental de les dones en temps de confinament. resiliència i resistència. Xarxa de Dones per la Salut
  • Cartell 28 maig Dia internacional d'acció per la salut de les dones

A Abrera ens adherim a la commemoració del Dia Mundial d’Acció per la Salut de les Dones

28/5/2020

Avui dia 28 de maig es commemora el Dia Mundial d’Acció per la Salut de les Dones i des de l'Ajuntament d'Abrera, sempre apostant per cuidar d'ella, realitzem propostes encaminades a tenir especial cura de tot el que integra el benestar físic, emocional i social de les nenes i les dones al llarg de tota la seva vida.
Des de que al 1987 les integrants de la Xarxa Mundial de Dones pels Drets Reproductius van acordar declarar el 28 de maig com a Dia Mundial d’Acció per la Salut de les Dones, aquest dia es commemora amb el propòsit de reafirmar el dret a la salut com un dret humà al que les dones han de poder accedir sense restriccions o exclusions de cap tipus, reivindicant que es garanteixi la prevenció, més precisió en el diagnòstic i el dret de les dones a ser ateses i tractades de manera eficient.

Una dècada després, al 1997 va sorgir a Catalunya la Xarxa de Dones per la Salut , una xarxa de dones feministes motivades per la salut femenina i del conjunt de la població organitzades en diferents col·lectius i àmbits; d’usuàries, d’ajuda mútua, de professionals, d’activistes per la salut que reivindiquen el paper actiu de la dona en el propi procés de salut, tot perseguint una millor qualitat, equitat i calidesa en l’atenció sanitària, així com polítiques potenciadores de salut amb perspectiva de gènere.

Enguany i per aquesta jornada, des de la Xarxa de Dones per la Salut proposen la trobada virtual de “Salut mental de les dones en temps de confinament. Resiliència i resistència” que es durà a terme avui a les 18.00 h a través de Zoom. Us podeu inscriure fent clic aquí.

A Abrera promocionem la salut de les dones

El projecte de Comunitat Virtual “ Maternar en temps de confinament” que estem duent a terme mitjançant els serveis d’Igualtat i d’Infància de l’Ajuntament d’Abrera des de la declaració de l’estat d’alarma va néixer per tal d’acompanyar a les dones en  estat de gestació, durant la preparació al part, el puerperi, la cura i criança del nadó i la maternitat. Aquesta iniciativa té com a base poder acompanyar aquest cicle vital en la vida de les dones en edat reproductiva i l’enfoc i les propostes ofertes es plantegen i es tracten amb perspectiva de gènere per donar resposta integral a les necessitats reals de les dones que participen d’ella.

Partint de la definició que proposa la Organització Mundial de la Salut (OMS) sobre salut com “el complet benestar físic, mental i social, i no solament l’absència de malaltia” des l’aquesta plataforma virtual es promociona el benestar de les dones en totes les dimensions. Es posa especial èmfasi en el coneixement dels propis processos fisiològics i psicològics de cada etapa, del cos i de la ment en conjunt, des de la informació i també convidant a la indagació per l’autoconeixement, explorant de forma conscient cada aspecte perseguint que la dona adopti un paper actiu i apoderat davant les decisions que en relació a la pròpia salut i a la dels seus nadons tenen a veure.

A través dels formularis d’inscripció per formar part de la comunitat de “Maternar en temps de confinament” hem pogut recollir moltes dades dels efectes que han patit derivats de la situació que aquesta pandèmia ha provocat i com aquestes s’han sentit. Amb 147 dones inscrites d’arreu i com a dades més significatives, recollim que el que més expressen i on coincideix la gran majoria és que s’han sentit poc recolzades degut a les interrupcions de serveis i recursos d’acompanyament. Les dones indiquen haver-se sentit preocupades un 69,6%, un 51,1% tristes i un 50,4% angoixades i amb por durant l’embaràs i postpart amb la declaració de l’Estat d’alarma.

Des de l’Ajuntament d’Abrera continuem oferint a dia d’avui les xerrades i tallers, així com els dos espais setmanals d’acompanyament “Bressol de vida”, per l’acompanyament de les dones embarassades, i l’espai “Un postpart inesperat” per les dones durant el puerperi. En aquesta comunitat que cada dia creix una mica més, les dones han manifestat poder trobar un espai virtual on crear tribu, aprendre de les propostes de xerrades i tallers i sentir-se més confiades i acompanyades per professionals de cada àmbit.

Han tingut a la seva disposició perfils professionals com els de doula, assessores de lactància, metge de família formant en primers auxilis, llevadores, assessora de porteig, de criança respectuosa o coach familiar entre d’altres. Ahir dimecres 27 de maig es va dur a terme una sessió específica amb la fisioterapeuta especialitzada en sol pelvià Anna Ortiz, per tal de poder conèixer i treballar des de la prevenció el sol pèlvic i es preveu una altre sessió el 9 de juny a les 17h, més encaminada a poder tractar la seva recuperació durant el postpart.

Si estàs interessada en formar part de la comunitat virtual “Maternar en temps de confinament” no et perdis cap de les propostes que des de l’Ajuntament d’Abrera et brindem. Animeu-vos i participeu-hi! Trobaràs tota la informació fent clic aquí. i a la part inferior d'aquesta pàgina.

També podeu consultar els següents enllaços i documents d'interés:

A Abrera promocionem la salut de les dones i commemorem avui 28 de maig el Dia Mundial d’Acció per la Salut de les Dones! Sumeu-vos!

Consulteu totes les informacions referents a la crisi sanitària de la Covid-19 a Abrera fent clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.