DISSABTE, 24/10/2020 | 07:56 h

• El pròxim dimarts 12 de maig reobrim el mercat setmanal d'Abrera amb les parades d'alimentació, mesures de seguretat i garanties sanitàries

Demà dimarts, 12 de maig, reobrim el mercat setmanal d'Abrera amb parades d'alimentació, aforament limitat, mesures de seguretat i garanties sanitàries

11/5/2020

ATENCIÓ, TORNA EL MERCAT SETMANAL DELS DIMARTS! Des de l'Ajuntament d'Abrera vam establir, des de l'inici de la crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus, la suspensió del mercat setmanal per evitar qualsevol risc de contagi per la concentració de persones que comporta.

Amb l'inici del desconfinament de la població, reobrim el mercat setmanal amb les parades dedicades a l'alimentació i amb mesures de seguretat i garanties sanitàries per la prevenció i contenció de la COVID-19.

Així, el mercat setmanal tindrà lloc aquest dimarts dia 12 de maig al matí (de 8 h a 14 h) amb l'aforament limitat. Un dispositiu de seguretat, format per la nostra Policia Local, voluntaris i voluntàries de Protecció Civil  i les agents cíviques del nostre Ajuntament controlaran els punts d'accés del mercat. També instal·larem una carpa amb un punt informatiu del Servei de Comerç per aclarir qualsevol dubte.

Desinfecció de la zona del mercat

Des dels serveis de neteja de l’Ajuntament realitzarem la desinfecció de tota la superfície del mercat a primera hora del matí, abans del seu muntatge, i un cop hagi finalitzat, al migdia, abans d'obrir el trànsit al passeig de l'Església.

Recomanacions per a la ciutadania

• Recomanem accedir al mercat setmanal individualment i respectant les franges horàries.
  • Fer ús de mascaretes i guants.
  • És necessari mantenir la distància mínima de 2 m. de seguretat entre persones
  • Respecteu les cues de seguretat i les normes higièniques sanitàries
  • Reduïu el temps de permanència al mercat al mínim necessari per fer les compres previstes
  • Recomanem fer ús de mitjans de pagament tipus targeta o d’altres telemàtics per minimitzar qualsevol contacte.
  • Un cop finalitzades les compres, és necessari una bona higiene de mans amb aigua i sabó o solucions hidroalcohòliques

Recomanacions pels paradistes

• Els paradistes i els seus treballadors hauran d’estar equipats amb mascaretes, guants i solucions hidroalcohòliques i garantir l’abastiment necessari durant tota la jornada.
  • Preferentment hauran de servir els productes al client per evitar la manipulació dels mateixos o l’autoservei.
  • Cal evitar la manipulació dels productes pels clients i, si no fos possible, dispensar guants d’un sol ús i preveure la seva recollida a la mateixa parada.
  • Assegurar la neteja i desinfecció continua de les zones de contacte de les parades, inclòs els dispositius de cobrament tipus TPV.
  • Afavorir el pagament mitjançant targeta o d’altres sistemes telemàtics i informar amb cartells informatius a les parades.
  • Disposar d'una paperera amb pedal per a llençar els guants i mascaretes utilitzats
  • Netejar curadament i sovint tant els elements de contacte com els guants si no es canvien (gel hidroalcohòlic, etc.)

En l'entrevista setmanal a Ràdio Abrera, el nostre alcalde, Jesús Naharro, també ha destacat la posada en funcionament del mercat setmanal amb les parades d'alimentació: “tornarem a tenir el nostre mercat setmanal dels dimarts amb una forma més restringida, amb més seguretat sanitària i amb un compliment de requisits per tal de fer prevaldre la nostra salut. Entre parada i parada tindrem una distància de seguretat molt gran i les persones que seran ateses pels comerciants i hi hauran unes cues que designin l’ordre, en l’espai que tenim habitualment al passeig de l’Església i un tram de Josep Tarradelles. L’àmbit del mercat estarà regulat en tot moment per controlar l’aforament i així garantir les mesures normatives i de seguretat que ens venen marcades per les autoritats sanitàries”.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25