DIJOUS, 28/03/2024 | 15:07 h
  • Oferim el servei d’acompanyament al dol per a les veïnes i veïns que necessitin ajuda després de patir la pèrdua d’un familiar
  • Reforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadania

+ 4

15/4/2020

A Abrera, les persones sempre són primer! Al llarg d’aquestes setmanes convulses que estem patint totes i tots degut a la crisi sanitària del Coronavirus en les quals moltes persones han perdut un ésser estimat i no poden dur a terme un procés de dol amb normalitat, des de l’Ajuntament d’Abrera posem a l’abast de la nostra ciutadania els nostres serveis socials que també ofereixen aquest acompanyament.

Som conscients que hi ha persones que han perdut un ésser estimat i que han de passar el procés de dol en solitari, sense amics ni família a prop. Per aquest motiu, dins l’acció d’ampliació i reforçament dels nostres serveis, oferim també el suport i acompanyament al dol.

Comptem amb el suport de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), que treballa de manera coordinada amb l’Ajuntament d’Abrera per tal d’oferir a la nostra ciutadania un equip de professionals al servei de totes aquestes persones per acompanyar-les en aquest procés de dol i ajudar a fer-lo d’una manera menys traumàtica.

ATENCIÓ AL DOL
El dol és un procés natural sempre que es cuidin les necessitats emocionals que l'emboliquen. Però avui, i a conseqüència de la situació d'alerta sanitària i alarma al nostre país per COVID-19, aquest procés s'ha vist completament alterat.

Des de l'Ajuntament d’Abrera i en col·laboració de l’AECC volem estar al costat de les persones que sofreixen en aquests moments i volem posar a la seva disposició diferents serveis:

• Orientació psicològica a familiars. Un professional de la psicologia de la AECC es posarà en contacte amb tu per a conèixer amb més detall la teva situació i com podem ajudar-te i oferir-te pautes d'orientació en aquests difícils moments.
  • Atenció psicològica a nivell individual. Si ho necessites i/o el professional el valora oportú, podràs continuar amb aquest servei d'atenció individualitzada amb un programa especialment dissenyat per a això.
  • Recursos d'orientació i suport que posem a la teva disposició per a poder ajudar-te a afrontar aquests difícils moments

SUPORT PSICOLÒGIC I ACOMPANYAMENT DAVANT DE SITUACIONS CRÍTIQUES

• Posem a disposició de la ciutadania un servei de suport psicològic i d’acompanyament davant de situacions crítiques i complexes.
  • Les conseqüències de l’Estat d’Alarma provocats per la situació d’emergència sanitària tenen un abast comunitari i també, individual. La nostra voluntat és oferir serveis que ajudin a nivell individual als veïns i veïnes d’Abrera a afrontar la incertesa i una situació excepcional per tothom.
  • Els Serveis Socials Bàsics han intensificat les coordinacions i el treball en xarxa amb tots els recursos i serveis del nostre territori que contribuiran a reconduir situacions difícils i que s’hauran de reconduir a causa dels efectes de l’emergència sanitària.

Davant qualsevol situació que es doni dins l’emergència sanitària actual, també hem habilitat un servei especialitzat a nivell intern del consistori adreçat a totes i tots els treballadors i treballadores de la corporació que necessitin atenció psicològica.

Per a consultar més informació o posar-te en contacte amb aquest servei d’acompanyament al dol pots adreçar-te als nostres Serveis Socials a través del T. 93 770 29 11 a partir de les 8 fins a les 20 hores, de dilluns a divendres. O bé, a través de l’email serveissocials@abrera.cat

Consulteu les mesures preses des de l'Ajuntament d'Abrera per fer front el coronavirus fent clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.