Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 05/12/2020 | 06:30 h

NOTÍCIES

  • 15 de març, Dia Mundial dels Drets del Consumidors

L’OMIC d’Abrera va atendre més de 300 visites i va obrir 83 expedients de reclamació durant l’any 2019

11/3/2020

Segons el darrer informe estadístic facilitat per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d’Abrera, durant l’any passat el nombre de reclamacions i consultes han augmentat puntualment. Les atencions es van fer arribat principalment durant els mesos de gener, juliol i octubre mentre que les reclamacions van arribar al març, setembre i octubre.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d’Abrera, l’OMIC, ha presentat la seva memòria de l’any 2019, referent al servei d’informació al consumidor, atenció personalitzada de consultes, tramitació de reclamacions de consum, trasllat de denúncies i expedients a altres organismes. Segons la tècnica de l’OMIC d’Abrera, Laura Bonet, "durant l'any 2019 vam atendre 304 casos, dels quals 217 són consultes. D'aquestes consultes hem pogut obrir 83 expedients de reclamació i hem derivat 4 denúncies".

 

Per sectors de consum, un any més les telecomunicacions tornen a ser el sector amb més consultes en un 26%, seguit de l’electricitat amb un 14%, les assegurances amb un 9% i per últim les consultes alienes del consum, però que estan relacionades, com el lloguer o les comunitats de propietàries i propietaris

 

Valoració positiva de les dades

Des de l’OMIC d’Abrera es valoren positivament les dades de 2019, ja que un 47% de les resolucions han sigut favorables al consumidor i només un 16% han sigut desfavorables. La resta s'ha traslladat a altres òrgans o la persona consumidora ha desistit. En total, s’han aconseguit 5.665 euros en aquells casos que s'ha pogut quantificar, el que representa una mitjana de 167 € per expedient. El temps mitjà de resolució de tots els expedients s'han situat entorn de 55 dies. 

 

En referència al canal més utilitzat pels consumidors i les consumidores d'Abrera per fer arribar les seves reclamacions o queixes a l'OMIC durant l'any passat, un 88% de les atencions s'han fet arribar presencialment, mentre que un 7% va entrar directament al registre de l'Ajuntament, un 2% per telèfon i un 1% per correu electrònic.

 

Recordem que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei totalment gratuït que s’ofereix, de forma presencial, els dimecres d’11:00 a 13:00 i de 16:30 a 18:30 al departament de Promoció Econòmica, a la primera planta del Mercat Municipal. Només cal demanar cita prèvia al 937700102 o enviant un correu electrònic.


INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies
AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25