DIJOUS, 28/03/2024 | 10:08 h
  • Abrera promou la cultura emprenedora amb el programa CuEmE

Abrera promou la cultura emprenedora amb el programa CuEmE

28/2/2020

Per segon any, a Abrera participem en el projecte ‘Cultura emprenedora a l'escola’ (CuEmE). Aquest programa serveix per treballar l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria a 5è de primària. Durant el curs escolar, l'escola i els alumnes que hi participen creen i gestionen una cooperativa.

Avui divendres 28 de febrer hem rebut a l'Ajuntament els “equips directius” de les tres cooperatives que estan en marxa. L'alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Educació, Giulia Mirto, i la regidora de de Promoció Econòmica, Guadalupe Marcos, han lliurat a l'alumnat el NIF de la seva empresa, que van sol·licitar fa uns dies a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Les nenes i nens han presentat les seves cooperatives i han explicat en quin punt es troben de tot el procés. Des de l'Ajuntament els hem donat la benvinguda molt il·lusionats i amb ganes de compartir les ganes de tirar endavant els seus projectes de cultura emprenedora.

Fins ara, els i les estudiants de 5è de l'Escola Francesc Platón i Sartí ja han creat les cooperatives amb l’acta de constitució, els estatuts i la petició del NIF. Ara estan dissenyant les imatges corporatives i estan desenvolupant els productes que presentaran. Està previst que realitzin la venda del producte el dimarts 26 de maig al Mercat Municipal i al mercat ambulant.

La regidora d'Educació, Giulia Mirto, ha destacat la importància del projecte: "Des de l'Ajuntament hem pogut oferir a l'alumnat de 5è de l'Escola Francesc Platón i Sartí, transversalment el Departament de Promoció Econòmica i la Regidoria d'Educació, que ens pugui presentar els projectes que han fet com cooperativa, una iniciativa que revertirà en el seu futur i en tot el que estan estudiant, que després es podrà concretar en el desenvolupament de la seva vida quan siguin més grans, o no tan grans, ja que ens oferiran els seus productes en el mercat municipal i el mercat ambulant. Ells i elles veuran la repercussió que té tota la feinada que han estat fent durant el curs. Animem a totes les persones a què vinguin als mercats a col·laborar i escoltar el projecte, que és molt interessant, i l'han treballat moltíssim".

També la regidora de Promoció Econòmica, Guadalupe Marcos, ha posat de manifest la importància de la iniciativa, ja que permet a l'alumnat tenir "una visió molt més acurada de la realitat que hi ha fora de l'escola. Els ensenya a treballar en equip, perquè han de formar diferents grups, compres, disseny, producció... Els ajuda a treballar en grup i a veure la realitat que es trobaran en el futur. Tot allò que estan aprenent a l'escola els portarà a conèixer una mica la realitat social. Vull felicitar a l'escola i als i les alumnes per les iniciatives i els productes que estan preparant, una iniciativa que també té un caire social, perquè donaran una part de les vendes a entitats del nostre municipi. Així doncs, felicitats per la iniciativa, pel projecte i per la col·laboració amb la nostra societat".

Amb aquesta iniciativa les nenes i nens de les escoles d'Abrera que hi participen podran adquirir competències que potenciaran la seva creativitat, el treball en equip, la resolució de conflictes, la comunicació, la imaginació, entre d'altres. Aquestes competències que desenvolupin els hi servirà per millorar els seus resultats educatius i adquirir l'experiència vivencial del procés de creació d'una cooperativa, des del disseny de la imatge fins a la venda del producte.

El procés per realitzar aquesta cooperativa passa per diverses fases: en primer lloc es constitueix. També es dissenya la imatge corporativa i els productes escollits per vendre'ls i es calculen els costos per trobar la manera de finançar-los. Més endavant elaboren el producte, el venen i, finalment, una part dels beneficis obtinguts els destinen a projectes socials.

Les famílies també hi poden participar en aquest procés creatiu, com ara, assistint a les reunions de presentació del projecte, compartint coneixements que els hi puguin servir en el procés de creació de la cooperativa, potenciant a casa les habilitats i actituds que es necessiten, donant-los suport i acompanyament i assistint als mercats el dia de la venda del producte.