DIJOUS, 09/07/2020 | 20:27 h

• Cap agressió sense resposta! Assistim a la concentració contra les agressions LGTBI-Fòbiques a Esparreguera

+ 3

• Cap agressió sense resposta!

20/2/2020

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem donat suport i hem assistit a la concentració contra les agressions LGTBI-Fòbiques que va tenir lloc a la plaça de l'Ajuntament d'Esparreguera aquest dimecres 19 de febrer, a les 20 h.

Més de 250 persones ens vam congregar a la plaça de l'Ajuntament del municipi veí com a acte de rebuig i condemna a l'agressió LGTBIfòbica que va tenir lloc en una discoteca de la vila, el dissabte 8 de febrer. Un jove, veí d'Esparreguera, va denunciar davant els Mossos d'Esquadra haver estat apallissat per un vigilant de seguretat del local quan s'estava besant amb la seva parella als lavabos del recinte.

Des del Consistori d'Abrera vam voler mostrar el nostre suport a les víctimes i compromís amb la causa assistint a la concentració.  L'Associació Feminista de La Turbina d'Esparreguera es va llegir un text que un dels nois agredits va escriure per reivindicar el dret a estimar lliure, sense discriminacions ni agressions de cap mena. Diferents associacions del municipi van realitzar actes de suport, com la pila a càrrec dels Castellers d'Esparreguera, desplegant la bandera LGTB, un ball de dansa contemporània i un ball de bastons, alhora que es va llegir el manifest i es van nomenar les diverses entitats que s'hi van subscriure. També es va comptar amb el president de l'Observatori contra l'Homofòbia, que va intervenir agraint la resposta col·lectiva i l'atenció, acompanyament i suport ofert des de l'Ajuntament d'Esparreguera i les diverses associacions municipals.

El Ple Municipal, que s'estava realitzant en aquell moment, es va aturar momentàniament per poder sortir a la plaça a llegir la moció que acabaven d'aprovar en que refermaven el compromís per garantir els drets de totes les persones del col·lectiu LGTBI, donar suport a les entitats que realitzen prevenció i sensibilització contra la LGTBIfòbia i també impulsar la formació específica en el servei policial municipal.

Des de l'Ajuntament d'Abrera treballem per la no discriminació per raó de sexe, orientació afectiva-sexual, o d’identitat i expressió de gènere de les persones. Cap agressió sense resposta!

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25