DIMARTS, 21/01/2020 | 10:21 h

• Abrera acull una trobada per l'elaboració del Pla comarcal per la diversitat afectiva, sexual i de gènere
  • Elaboració del Pla comarcal per la diversitat afectiva, sexual i de gènere

Abrera acull una reunió per l'elaboració del Pla comarcal per la diversitat afectiva, sexual i de gènere

10/1/2020

El dimecres 8 de gener vam realitzar la segona trobada de taula tècnica dins la fase de diagnosi de l’elaboració del Pla comarcal per la diversitat afectiva, sexual i de gènere. El nostre Ajuntament va ser la seu per la trobada del personal tècnic de les àrees d’Igualtat dels consistoris de la zona del Baix Llobregat Nord.

La reunió va comptar també amb la presència de la Consellera de Dones i LGTBI del Consell Comarcal, Vicky Castellanos, i el referent Tècnic de polítiques de gèneres i diversitat afectiva sexual de la Diputació, Alfred Matemala.

En la sessió de treball es van poder identificar necessitats i desigualtats que poden afectar el col·lectiu LGTBI i analitzar punts forts i febles per poder desplegar mesures de cara a suplir-les i reparar-les, tot treballant per assolir la plena igualtat d’oportunitats i no discriminació per identitat o expressió  de gènere o d’orientació afectiva-sexual.

En el procés d’elaboració de la diagnosi pel Pla de Diversitat Sexual i de Gènere es va realitzar una enquesta online per recollir les percepcions de la ciutadania de la comarca del Baix Llobregat respecte la diversitat sexual, afectiva i de gènere i les polítiques desenvolupades al voltant d’aquesta qüestió. Van participar i respondre el qüestionari 372 persones, 117 d'elles persones del col·lectiu LGTB.

Grup de participació ciutadana

En la propera sessió prevista, de participació ciutadana, es convida obertament a totes les persones interessades a participar de la seva elaboració, podent acudir a la convocatòria de dilluns 20 de gener, de 17.00 h a 19.00 h, al Consell Comarcal del Baix Llobregat (Parc Torreblanca. N-340 kM. 1249, Sant Feliu de Llobregat) on es procurarà el màxim d’assistència de persones referents i entitats LGTBI  de la comarca. Si vols participar-hi pots fer la teva inscripció fent clic aquí.

L’objectiu general de la realització d’un Pla LGTBI és definir un conjunt integrat i sistemàtic de polítiques públiques i mesures que possibilitin la promoció de la igualtat i la no discriminació de les persones LGTBI.

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25