DIMARTS, 16/04/2024 | 21:38 h
  • Ple Municipal extraordinari. 9 de gener de 2020

Les polítiques familiars i socials, la participació, la seguretat ciutadana, l'espai públic i el Medi Ambient, línies bàsiques del Pressupost 2020 d'Abrera

12/2/2020

El Ple Municipal va aprovar els Pressupostos de l’Ajuntament 2020 en la sessió extraordinària celebrada el dijous 9 de gener. Els comptes per aquest any tenen un import total de 17.411.200 €.

Les polítiques familiars i socials, la participació ciutadana, la seguretat, els estudis d'equipaments urbanístics, les polítiques respectuoses amb el Medi Ambient i el transport i la mobilitat són les línies bàsiques del Pressupost 2020 del nostre Ajuntament. Amb la integració al sistema tarifari de l’Àrea de Transport Metropolità s’optimitza el recorregut i es modernitzen les instal·lacions del nostre transport urbà, amb noves tecnologies que permetran reduir el temps de desplaçament i costos als nostres veïns i veïnes.

Per la seva elaboració s’ha tingut en compte la nova organització del govern municipal per aquest mandat 2019-2023, amb una aplicació més acurada en les polítiques prioritàries de l’Equip de Govern, per donar resposta a les necessitats de les persones i les famílies d’Abrera.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que “els Pressupostos Generals de 2020 són els primers de l’actual mandat i ascendeixen a un total equilibrat d’ingressos i despeses de 17.411.200,00 €. S’han elaborat tenint en compte l’opinió dels veïns i veïnes amb la convocatòria de les Audiències Públiques al nucli urbà i als barris del nostre municipi els dies 3, 4 i 5 de desembre. També s’han mantingut reunions individuals amb els diferents partits de l’oposició. Les propostes sorgides d’aquestes trobades, així com les fetes arribar en paper o mitjançant correu electrònic o les peticions fetes per associacions durant tot l’any 2019, també s’han tingut en compte a l’hora d’elaborar el Pressupost General del 2020”.

L’alcalde també ha manifestat que “enguany seguim incorporant l’experiència del Pressupost Participatiu que tan bon resultat va donar el 2018 i que suposa un plus de qualitat democràtica a les polítiques municipals del nostre municipi, en realitzar un procés de propostes i votacions ciutadanes per triar projectes de millora. Novament, agraïm la col·laboració de tothom. Aquests pressupostos ens permetran dur a terme totes les polítiques prioritàries de l’Equip de Govern Municipal tot i haver de conviure amb unes línies bàsiques d’Estabilitat Financera injustes”.

La regidora de Serveis Econòmics, Maite Novell, ha explicat que el Pressupost 2020 és “un pressupost per les nostres famílies, sostenible i eco-feminista, dimensionat a la realitat dels serveis que necessiten les nostres veïnes i veïns. Seguim contemplant els ajuts a persones vulnerables, a les famílies monoparentals, ajuts en matèria d’ensenyament amb llibres de text, material autoeditable i ordinadors”.

Novell també ha assenyalat que “pel que fa als Serveis Socials, seguim donant suport amb els ajuts pel banc d’aliments, productes d’higiene infantil, medicaments, serveis d’atenció psicològica, transport adaptat, servei d’assistència domiciliària i subvencions destinades a la Cooperació i desenvolupament del Tercer Món”.

Inversions i pressupost participatiu, Abrera Participa!
La dotació per als Pressupostos Participatius 2019-2020 és de 300.000 €. En els comptes 2020 també destaquen les inversions en el Mercat Municipal. A l’espai de lleure i convivència a Can Morral. La consolidació del Castell de Voltrera. Millores en l’espai interior de l’Escola Bressol Municipal. L’adquisició d’un camió per a la Brigada Municipal i la millora de l’accés al Casal de la Gent Gran.

El pressupost per aquest any també inclou com a inversions les millores en les zones de jocs infantils dels parcs de Les Carpes i Ca n’Amat. L’adquisició de contenidors de paper, vidre, recollida sel·lectiva i de resta o rebuig. Treballs d’adequació de la plaça del Doctor Trueta i l’activació dels plans de xoc en els barris  de La Florida, Les Carpes, Sant Miquel, Santa Maria de Vilalba i Ca n’Amat.

Més inversions per aquest 2020 són la centralització i millora dels sistemes de seguretat a les instal·lacions municipals. La renovació del mobiliari a l’Escola Platón i Sartí. L’adquisició d’un equip de so, l’ecoil·luminació i millora dels equipaments del Camp de Futbol Municipal. Reposició de l’enllumenat públic. L’adequació de les xarxes de mobilitat (marquesines, lectors dels bitllets) i la realització d’estudis i anàlisis de diferents equipaments com un centre d'entrenament d'atletisme.

Els Pressupostos 2020 de la corporació es van aprovar amb 12 vots a favor de l’Equip de Govern (11 del PSC i 1 d’ERC), i els vots en contra d’Ad’A (2), Abrera en Comú (1) i C’s (1).

Podeu consultar les xifres del Pressupost 2020 fent clic aquí.