DIVENDRES, 03/07/2020 | 15:54 h

• 4a Encesa de Llums de Nadal d'Abrera

• 4a Encesa de Llums de Nadal d'Abrera

3, 2, 1... Guadim de la 4a Encesa de Llums de Nadal d'Abrera!

9/12/2019

La plaça Pau Casals va acollir, el dijous 5 de desembre, la Quarta Encesa de Llums de Nadal, un divertit esdeveniment que va comptar amb les actuacions i amenitzacions de #Big Tour, l'Associació Cultural Bailamos, Juventudes Rocieras, Vive y Baila i el taller de Hip-Hop del Casal de Joves d'Abrera. Una festa amb xocolatada amb croissants i ensaimades per a tothom!

Amb un emocionant compte enrere, nenes i nens de tercer de primària de les escoles Francesc Platón i Sartí, Ernest Lluch i Josefina Ibáñez d'Abrera van realitzat l'encesa de llums amb l'alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Cultura, Francisco Sánchez.

Tot seguit, ja amb l'enllumenat de Nadal guarnint els nostres carrers, vam comptar amb l'actuació de les entitats abrerenques, l'Associació Vive y Baila, Associació Cultural Bailamos, i les Joves Hip-Hop d’Abrera amb l'amenitació de #Big Tour.

L’enllumenat de Nadal d’Abrera d’enguany presenta un arbre de Nadal al centre de la plaça de Pau Casals, on les veïnes i veïns del nostre municipi poden fer-vos fotos per compartir i felicitar les festes.

Fira de Comerciants d'Abrera

Els i les nostres comerciants també van participar en aquest esdeveniment, ja que de 16.45 h a 21.30 h es van instal·lar una la Fira de Comerciants d'Abrera.  Van participar-hi els establiments Capritx Ibèric, Manualitats Alean, Càrniques Masó, Perruqueria Pamen, Un xic de tot, Estètica Rosana, Papereria El Duende, L'Assortidet dolç, Lavanda Moda, Remarc i Ramon Sebastià.

Encetem la temporada nadalenca!

El nostre alcalde, Jesús Naharro, va destacar que amb  aquesta edició de l’Encesa del llums de Nadal, "la quarta que fem al nostre municipi, encetem la temporada nadalenca. Avui ens arrepleguem al voltant de la Plaça de Pau Casals, amb l’Associació de Comerciants i diferents comerços del municipi que es presenten davant de la ciutadania. Fem també una presentació de les entitats Juventudes Rocieras, l’Escola de Dansa Juan Antonio García i Vive y Baila, que faran també unes actuacions per donar la benvinguda en aquesta encesa de Nadal. Sense oblidar que demà tenim la inauguració de la Pista de Gel, en la que tots i totes els veïns d’Abrera estan convidats per passar una bona estona junts".

El regidor de Cultura, Francisco Sánchez, va comentar l'èxit de l'esdeveniment. "Otro año más, un éxito total. Y además hoy con el tiempo hemos estado sufriendo mucho hasta última hora. Pero por suerte el tiempo nos ha favorecido. Lo importante es disfrutar de este inicio de las fiestas, de esta Encesa de llums y de las entidades Vive y Baila, Juan Antonio con Bailamos, Juventudes Rocieras y también Hip hop. No nos olvidemos que hemos montado la Fira de Comerciants y que merece la pena venir a darse una vuelta. Y desde Cultura estamos acabando con los preparativos para el Cap d’Any; que empezamos con la venda de entradas el día 14, en el Ernest Lluch".

La regidora de Comerç, Guadalupe Marcos, va explicar que "l’objectiu és que la gent pugui veure el comerç que tenim aquí a Abrera, i que puguin gaudir d’aquesta festa. Ha sigut una actuació en col·laboració amb l’Associació de Comerciants. La veritat és que era un èxit. Dic era perquè el dia no ens acompanya i alguns comerciants no han pogut muntar. Però aquest any tenim 25 carpes i prometia un dia molt maco, però amb la pluja ha quedat una mica esvaït. Des de el Departament de Comerç, que està ubicat a Promoció Econòmica, la intenció és poder treballar amb el comerç i intentar donar el suport i una mica d’empenta, en els moments que estem vivint actualment. Jo penso que la ciutadania ha de donar importància al nostre comerç i intentar buscar aquelles coses que necessitem dins del municipi, perquè això comportarà que puguin implementar-se altres botigues que facin que Abrera sigui un espai on puguem tenir a l’abast tota mena de necessitats de la ciutadania”.

Rosana Borja, portanveu de l'Associació de Comerciants, va manifestar que “per fer una mica més d’ambient nadalenc, hem pensat que estaria bé posar unes carpes amb els diferents comerços que vulguem participar, per fer una mena de Fira de Santa Llúcia, a la vegada que es fa l’encesa de llum i aprofitant que ve molta gent i hi ha molt d’ambient. El que passa és que amb la pluja alguns comerciants no han pogut venir. Però hi ha des de bars, alimentació, productes d’estètica, merceria, pessebres... Perquè sempre ens queixem del comerç d’Abrera. Però clar si no compres a Abrera els comerços acaben tancant. Jo entenc que pots trobar una gran oferta a un centre comercial gran, però el que ha de pensar la gent es que si no fem poble, al finals els carrers acabaran tots apagats i serà una pena. La confiança fa que si se’t fa mal bé qualsevol cosa, pots anar a queixar-te. També si la gent necessita qualsevol cosa, no l’atens al moment com en un centre comercial, però tens la confiança de que aquella persona porta en el comerç del poble 20-25 anys i allò no està perquè sí. La confiança és els anys que portes, això segur.”

• Jesús Naharro. Alcalde d'Abrera

• Francisco Sánchez. Regidor de Cultura

• Guadalupe Marcos. Regidora de Consum

• Rosana Borja. Portanveu de l'Associació de Comerciants