DIVENDRES, 29/03/2024 | 11:43 h

Una cinquantena de voluntaris participen al Fem Dissabte

26/3/2011

Una cinquantena de veïns i veïnes d´Abrera han participat aquest dissabte 26 de març en la jornada popular de neteja dels marges del riu Llobregat al seu pas pel municipi.

Hi han participat molts nens acompanyats del seus pares i avis que han recollit uns 600 quilos de brossa diversa que va arribar als marges del riu amb les darreres riuades. Bàsicament s´han recollit penumàtics, ferralla, plàstics, roba i fustes de palets. Després de fer la separació de tota la brossa, s´ha portat a la Deixalleria Municipal.

A part de la recollida de brossa també s´ha fet una plantada d´una seixantena d´arbres, la majoria pollancres i salzes i els organitzadors també han explicat als assistents la importància de la zona de protecció natural d´Abrera (ZEPA_LIC) i la seva rica varietat d´ocells, sobre el procés de la recollida selectiva o el sistema de plantada d´arbres amb esqueixos.

L´activitat ha estat organitzada per l´Associació Hàbitats i a Abrera ha rebut el suport de l´Ajuntament, ANDA i Protecció Civil.

Arreu de Catalunya, centenars de voluntaris i voluntàries s´han mobilitzat en vora una trentena de poblacions de Catalunya per recuperar i mantenir nets els nostres rius i rieres. El Fem Dissabte d´enguany, que ja va per la cinquena edició, ha coincidit amb la celebració del dia Mundial de l´Aigua.

A l´espai web del Projecte Rius, trobareu tota la informació del Fem Dissabte!.projecterius.org/femdissabte