DISSABTE, 04/07/2020 | 11:27 h

• Segona reunió del Grup Motor dels Pressupostos Participatius 2019 - 2020
  • Abrera participa! Forma part del Grup motor dels Pressupostos Participatius d’Abrera 2019!

Segona reunió del Grup Motor dels Pressupostos Participatius 2019 - 2020

8/11/2019

La Sala de Plens de l'Ajuntament d'Abrera va acollir el dijous 7 de novembre a les 18.30 h la segona reunió del Grup Motor dels Pressupostos Participatius 2019-2020 d'Abrera (GMPP 2019-2020).

Durant la reunió es va aprovar l'acta de la sessió constitutiva del Grup, que es va celebrar el passat dimarts 24 de setembre passat, la Sala de Plens de l'Ajuntament d'Abrera.

A continuació, el GMPP va debatre i treballar l'esborrany de le bases del nou procés, que està a punt d'iniciar-se, per als Pressupostos Participatius 2019-2020. Enguany es realitzarà amb caràcter bianual.

El nou Grup Motor actua en el marc dels Pressupostos Participatius del període 2019-2022 i ha està integrat per:

• L'Alcalde
  • El Secretari municipal
  • 1 representant de cada grup polític municipal (5 en total)
  • 3 representants del teixit associatiu del municipi
  • 3 representants de la ciutadania

Què és el Grup Motor?

El Grup Motor és un equip de treball de persones, plural i obert, integrat per veïnes i veïns d’Abrera que s’encarregarà de fomentar la participació ciutadana, garantirà i dinamitzarà els processos dels pressupostos participatius del període 2019 - 2022 i s’encarregarà de fer-ne el seguiment, revisar tot el procés i vetllar per la transparència i el bon funcionament. Tindrà un caràcter informatiu i consultiu, i convertirà les sessions en espais de deliberació i participació.

Com es va informar, es va obrir un període de presentació d’inscripcions, comprés entre el dilluns 19 d’agost i el diumenge 8 de setembre, per a la presentació de candidatures per cobrir les places reservades als representants del teixit associatiu del municipi i de la ciutadania. En aquest marc, es va establir que en cas que es presentessin més candidatures que el nombre de places a cobrir, s’assignarien mitjançant sorteig públic.

Finalitzat el termini de presentació de candidatures, el nombre d’inscripcions presentades pels ciutadans (a títol individual)  va ser superior a les places a cobrir. Per aquest motiu, el divendres 13 de setembre vam celebrar un sorteig públic per designar els representats de la ciutadania.

Entre totes i tots fem Abrera!

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25