DILLUNS, 18/11/2019 | 15:23 h

• Cartell Setmana Gent Gran Abrera 2019.jpg
  • IMG_0904.JPG
  • Setmana de la Gent Gran. Visita a Corbera

La Setmana de la Gent Gran finalitza amb una caminada molt participativa!

8/10/2019

La 21a edició de la Caminada de la Gent Gran, celebrada aquest diumenge 6 d'octubre, va posar punt final a les activitats de la Setmana de la Gent Gran, organitzada per l'Ajuntament amb el suport del Casal d’Avis, el Centre Excursionista d’Abrera, l'Associació de Familiars d'Alzheimer d'Abrera, Protecció Civil i la Diputació de Barcelona.

Un any més, la caminada va comptar amb una alta participació ciutadana, amb 600 veïnes i veïns de totes les edats. Nenes i nens, joves, adults i avis i àvies d’Abrera es van posar la samarreta distintiva de la Caminada de la Gent Gran, enguany de color coral, per fer una ruta de cinc quilòmetres pels barris de la Florida, Sant Hilari, Can Morral i el nucli urbà d'Abrera.

La caminada va començar al Casal d’Avis i, va finalitzar a la plaça de Pau Casals. A l'arribada els participants van rebre aigua, un entrepà i una poma per recuperar forces. L'activitat es va tancar amb una masterclass de batuka a càrrec de Txus. L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el regidor de Gent Gran, Francisco Sánchez, van participar en la caminada. A l'arribada, l'alcalde va agrair als assistents la seva participació i va destacar la col·laboració de la Junta del Casal d’Avis, els voluntaris de Protecció Civil i el Centre Excursionista d’Abrera en l’organització de l'activitat juntament amb la Regidoria de la Gent Gran.

La dinamitzadora del Casal d'Avis, Merche Bellón, va valorar molt positivament la caminada: "Ha anat molt bé. Com sempre hem superat les expectatives. Aquest any s'han apuntat 600 persones. Sempre que fem una crida a la gent gran per qualsevol activitat responen molt bé". També el president del Centre Excursionista d'Abrera, José Luis Montero, va destacar la bona marxa de l'activitat: "Bien, ha sido una ruta que se ha escogido con mucho cuidado para que los abuelos disfruten. Ha sido dinámica y divertida. Para el año que viene estaremos dispuestos para hacer otra con el mismo éxito y, sobre todo, con la afluencia de gente que hemos tenido".

Tallers i xerrades gratuïtes
Les activitats de la Setmana de la Gent Gran d’Abrera, adreçades a persones de més de 60 anys, van tenir lloc al Casal d'Avis (Rambla del Torrentet, 8) del dilluns 30 de setembre al dissabte 5 d'octubre. Per apuntar-s'hi calia inscripció prèvia.

El dilluns 30 de setembre va fer un taller de dansa integrativa a càrrec de Montse Morilla, i un taller de risoteràpia a càrrec de l'Associació de Familiars d'Alzheimer d'Abrera. El dimarts 1 d'octubre la naturòpata Pepi Navarro va impartir al matí un taller que porta per títol "Farmaciola de fitoteràpia a casa teva" i a la tarda es va fer un taller de relaxació, a càrrec de l'Associació de Familiars d'Alzheimer d'Abrera.

El dimecres 2 d'octubre es va fer el taller "Gimnàstica per la longevitat" amb l'orientadora de Fent Shui i Radiostesia Maite Orbegozo i, a la tarda, el taller demostratiu d'estimulació precoç i estimulació cognitiva amb l'Associació de Familiars d'Alzheimer d'Abrera.

El dijous 3 d'octubre es va realitzar la xerrada "Com prevenir el sobrepès a partir dels 60" a càrrec de May del Campo del Centre de Teràpies May. A la tarda, les naturòpates Gemma Esquer i Judit Torner van impartir un taller d'olis essencials, i a la tarda va tenir lloc la conferència teatralitzada "El corazón no olvida" amb l'Associació de Familiars d'Alzheimer d'Abrera.

El divendres 4 d'octubre els usuaris i les usuàries del Casal d'Avis d'Abrera van fer una excursió durant tot el dia d'intercanvi amb el Casal de la Gent Gran de Corbera (l'11 d'abril va visitar el nostre municipi la gent gran de Corbera). El grup abrerenc va esmorzar i visitar les obres del Casal d'Avis de Corbera de Baix. Seguidament van visitar Cobera de Dalt, on els hi van explicar la història del municipi i van poder gaudir d'una passejada pels escenaris del pessebre vivent que se celebra en aquesta població.  Durant el dinar, l'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, i l'alcaldesa de Corbera, Montserrat Febrero, van agraïr als assistents la participació a la trobada.

I el dissabte 5 d'octubre es va fer un taller de jocs de taula al bar del Casal d'Avis a càrrec de la naturòpata Pepi Navarro.

Totes les activitats han comptat un gran nombre de participants. Moltes gràcies a totes i tots!

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25