DILLUNS, 18/11/2019 | 16:07 h

Abrera participarà en el 1r Pla per la Diversitat Sexual i de Gènere del Baix Llobregat

4/10/2019

El primer Pla per la Diversitat Sexual i de Gènere del Baix Llobregat, que es portarà a terme amb el suport de la Diputació de Barcelona, facilitarà el desplegament de polítiques per la diversitat afectiva, sexual i de gènere a tots els municipis del Baix Llobregat. L'Ajuntament d'Abrera formarà part del grup de treball del pla.

El Consell Comarcal  del Baix Llobregat, a Sant Feliu de Llobregat, va acollir el dimecres 2 d'octubre la presentació del procés d’elaboració del que serà el 1r Pla per la Diversitat Sexual i de Gènere del Baix Llobregat. L’acte va ser presidit per la consellera de Dones, LGBTI i Gent Gran del Baix Llobregat, Vicky Castellanos, que va destacar el compromís del Consell Comarcal en el desplegament de polítiques per la diversitat afectiva, sexual i de gènere a tot el territori, i va demanar la implicació de tots els ajuntaments de la comarca.

Tot seguit, la Miriam Solá García, Responsable de l’Àrea de Consultora de la Fundació Surt, encarregada de l’elaboració del Pla, va presentar el procés d’elaboració del Pla a càrrecs electes i personal tècnic dels ajuntaments i del Consell Comarcal, que formen part de la Taula Comarcal LGBTI.

En aquesta primera fase del Pla, la de diagnosi, hi ha previstes tot un seguit d’accions al territori amb participació ciutadana que permetran determinar la realitat del col·lectiu a la comarca i identificar les principals desigualtats i discriminacions, com la realització d'una enquesta.

L'Ajuntament d'Abrera formarà part del grup de treball dels municipis del Baix Nord, juntament amb els consistoris de Castellví, Collbató, Esparreguera, Olesa, Sant Andreu i Sant Esteve i s'intentarà que algú de Martorell.

L’objectiu general de la realització d’un Pla LGTBI és definir un conjunt integrat i sistemàtic de polítiques públiques i mesures que possibilitin la promoció de la igualtat i la no discriminació de les persones LGTBI.

AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25