DIJOUS, 28/03/2024 | 12:25 h
  • Vila florida web 1

Abrera, distingida novament amb 3 Flors d’Honor pel projecte Viles Florides

2/10/2019

El moviment Viles Florides, promogut per la Confederació d’Horticultura Ornamental de Catalunya (CHOC), va lliurar el divendres 27 de setembre les Flors d’Honor 2019, els reconeixements als municipis que treballen per la transformació dels espais públics a través de l’enjardinament i la millora dels espais verds. Abrera ha estat distingida un any més amb tres Flors d'Honor.

La gala de premis, celebrada a Lloret de Mar, va comptar amb l'assistència de l'alcalde, Jesús Naharro, la regidora d'Activitats, Disciplina urbanística, Serveis, Subministrament de Serveis i Urbanisme, Mercedes Álvarez, el regidor d'Esports, Mobilitat i Transport, Jordi Moreno, i la cap del Servei de Manteniment i Espai Públic, Cecilia Gaete. L'alcalde va recollir el guardó durant la gala, que va reunir prop de 300 persones, entre representants del moviment a tot el país, representants institucionals i del món de la jardineria i de la planta a Catalunya.

Transformació dels espais públics

Abrera es va incorporar l'any 2017 al projecte Viles Florides, Aquesta iniciativa distingeix les localitats que treballen per la transformació dels seus espais públics a través de l’enjardinament i la millora dels espais verds.

Les Flors d’Honor són el distintiu que certifica els municipis com a Viles Florides i s’entreguen segons el criteri d’un
jurat especialitzat. El nostre municipi ha estat distingit en 2017, 2018 i 2019 amb tres flors d’honor, que certifiquen la nostra participació a Viles Florides i reconeixen la nostra aposta per la millora de l’espai urbà.

Per a Viles Florides, l’ornamentació va més enllà de propiciar espais agradables i té en compte valors com la protecció dels espais verds, la millora de la qualitat de vida dels veïns i veïnes, l'estat i conservació del mobiliari urbà, la presència de parcs infantils, la conscienciació social envers les polítiques de sostenibilitat mediambiental i el desenvolupament de les economies locals a través de l’atractiu dels jardins i parcs urbans.

Abrera té un total de quasi 32 hectàrees entre parcs i zones verdes (l’equivalent a 44 camps de futbol). El consistori agraeix la constància, el treball intens i la dedicació per la millora i conservació de les zones verdes, mobiliari urbà i en general, patrimoni vegetal i paisatgístic que realitzen els tècnics i tècniques del departament de Medi Ambient, així com els membres de la Brigada Municipal.

El moviment Viles Florides va més enllà dels municipis florits i segueix el rastre de les persones, entitats i empreses que també destaquen per esforçar-se a fer créixer el verd i les flors als balcons, patis i jardins. Trobareu més informació al web vilesflorides.cat