DIVENDRES, 29/03/2024 | 13:32 h

Ajuntaments, entitats i societat civil debaten sobre l´estat del riu Llobregat

25/3/2013

Ajuntaments, entitats socials i ecologistes, experts i població en general han participat en unes jornades de debat sobre la situació del riu Llobregat al seu pas per la comarca. L´objectiu ha estat fer una diagnosi i concretar les actuacions que cal posar en marxa per a restaurar l´estat ecològic del riu i complir amb la Directiva Marc de l´Aigua.

Aquestes jornades, organitzades per la Plataforma Llobregat SOStenible a Molins de Rei, han contemplat conferències d´experts, exposicions d´experiències concretes amb projectes de restauració de l´estat ecològic del riu com a l´Horta i la zona inundable de Martorell, i taules rodones, com la de “Quin Llobregat ens imaginem per l´any 2020”, que ha comptat amb la participació de Lluís Godé, cap del departament de Planificació de l´Agència Catalana de l´Aigua; i els alcaldes d´Olesa, Abrera i Molins de Rei, Salvador Prat, Maria Soler i Xavi Paz; entre d´altres alcaldes i alcaldesses, i regidors i regidores d´altres municipis.

Els organitzadors han valorat molt positivament la celebració d´aquestes dues jornades, tant per l´assistència, amb un promig d´unes 60 persones per dia, com dels ponents. Els experts han valorat una millora en la qualitat de l´aigua dels rius respecte dels anys 70, però encara mostren  preocupació pel còctel químic que arrosseguen, la manca de cabal, la salinització de les seves aigües a causa dels runams salins del Bages, la desnaturalització de les seves riberes,...entre d´altres aspectes que estan empitjorant.

Aquestes jornades s´emmarquen dins d´un seguit d´activitats que se celebren durant tot aquest 2013, declarat “Any del riu Llobregat” i que estan adreçades a apropar el riu a la població amb caminades i bicicletades populars, una marató ornitològica o una exposició itinerant per explicar les conclusions d´aquests debats i que es poden consultar al web
www.anyllobregat.cat.

Aquesta és una iniciativa d´entitats ecologistes i cíviques aplegades a la Plataforma Llobregat SOStenible a la que s´hi han sumat 19 ajuntaments de la comarca, entre ells Abrera. L´objectiu és fer un reconeixement al riu que vertebra el nostre territori fent que aquest any estigui dedicat a la difusió del seu coneixement, dels seus valors i oportunitats, amb un ampli ventall d´activitats divulgatives però també participatives, i amb la creació d´una comissió de seguiment.

Dilluns, 25 de març de 2013