DIVENDRES, 29/03/2024 | 14:56 h

Acomiadem l'estiu amb el Primer Festival de Cultura Hip Hop ‘Selvatik’!

10/9/2019

A Abrera apostem fort pel hip hop! Amb molt de ritme, el dissabte 7 de stembre la plaça de Pau Casals va acollir el primer Festival de Cultura Hip Hop Abrera ‘Selvatik’ amb diversos artistes abrerencs i d'altres municipis.

L'abrerenc Santi Cámara va presentar l'esdeveniment, que va reunir fins ben entrada la mitjanit a joves fans del Hip Hop. Per l'escenari van passar un munt d'artistes:

• OppsLayla: amb només 15 anys, la jove abrerenca acaba de publicar el seu primer treball discogràfic que porta per títol “Censura”. Llança un missatge a favor de les dones i en contra del masclisme i els diferents tipus de violència de gènere envers les dones amb les seves cançons de rap.

• Arianna Puello: primera MC femenina de referència dins del gènere hip-hop/rap en la indústria musical espanyola. Deleitant a mig món amb les seves actuacions, causant impacte en gran part d'Europa, Amèrica Llatina, EE.UU i Àfrica amb els seus treballs: "El tentempié"(1998), "Gancho perfecto" (1999), La fecha" (2001), "Así lo siento" (2003), "Juana Kalamidad" (2007), "13 Razones" (2008), "Kombate o Muere" (2010), "Despierta" (2015) i "Rap Komunion” (2017).

• FMP Crew: un grup de rap integrat per D-Kann, Sitges, Nugem 1 i Angel-7, procedents de diferents ciutats de Catalunya. Amb un llarg rodatge en l'àmbit de la música, i amb un treball autoeditat al carrer, ofereixen un concert explosiu i dinàmic, on el públic juga un gran paper participatiu, amb cançons de temàtica molt diverses entre sí.

• Falsalarma: neix com a grup l'any 1995 de la mà de Titó i El Sant. Amb el pas del temps s’afegiran al grup Dycache Santiago i Dj Neas (ex- dj de 7 Notas 7 Colores). El primer treball de Falsalarma apareix l'any 1997, “Revolución Del Sonido”, seguit de "No Hay Quien Nos Pare" (2000) "La Misiva" (2004)"Eterna Juventud" y "De Valeroso Espíritu". Falsalarma presenta "Alquimia" (2006), “El más buscado” (2005), “Un mar de dudas” (2007), “Ley de Vida (2008), “Dramática” (2011), “La memoria de mis pasos” (2018).

• The Secret Poison: un grup de dos joves que expressen amb les seves composicions les seves inquietuds, la seva visió del món i com afrontar els diferents problemes del dia a dia. Unes lletres carregades de missatges que els han portat a participar en les festes de l’Orgull LGTBIQ+ 2019 expressant les seves emocions.

El Festival també va comptar amb els estands de l'associació juvenil abrerenca Garsasound i un punt lila d'informació sobre agressions sexistes. Des de l'Ajuntament d'Abrera hem organitzat el festival de Hip Hop ‘Selvatik’ amb la col·laboració dels i les joves artistes i entitats, com Protecció Civil d'Abrera.

"Des de la regidoria apostem per la diversitat musical en el nostre poble. És per aquest motiu que hem realitzat, per primera vegada, un festival de Cultura Hip Hop a Abrera 'Selvatik'", ha explicat el regidor de Joventut, Alfred Delgado. "Estem molt satisfets per la acollida del festival i donem les gràcies a Garsasound i a Costa Mediterranium per l'impuls en la celebració d'aquest esdeveniment i, com no, a Protecció Civil i la Policia Local per la seva col·laboració". Podeu escoltar les declaracions del regidor a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Moltes gràcies a totes i tots!