DIJOUS, 28/03/2024 | 15:07 h

Mantenim els horaris i serveis de la Deixalleria Municipal durant el mes d'agost

12/8/2019

Per tal de continuar oferint el millor servei i facilitar als nostres veïns i veïnes l'ús de la recollida selectiva de residus a la Deixalleria Municipal, des de l’Ajuntament mantenim també durant aquest mes d'agost l’horari de la instal·lació, situada al carrer Sant Ermengol número, 15.

Els horaris d’obertura de la Deixalleria Municipal són:

• De dimarts a divendres de 10.00h a 14.00 h i de 17.00 a 19.00 h
  • Dissabtes i diumenges de 10.00 a 14.00

Podem portar els residus que no es recullen en els contenidors habituals que trobem al carrer, com grans volums de paper i cartró, fustes, electrodomèstics, restes de poda, residus especials en petites quantitats, oli domèstic, entre d’altres.

Residus punxats
A més, des d'aquest any hem ampliat els serveis que proporciona aquest instal·lació municipal. Els nostres veïns i veïnes també poden portar xeringues, agulles, llancetes i punxants originats en qualsevol tractament domiciliari.

Per tal que la Deixalleria pugui acceptar aquests materials, és important que l’usuari o usuària capsuli o protegeixi adequadament les agulles, xeringues, llancetes i altres elements punxants amb el seu tap o caputxó. Després, cal dipositar aquests materials en un petit recipient rígid i estanc de plàstic (per exemple: una ampolla petita d’aigua o refresc).

Un cop a la deixalleria, l’usuari dipositarà aquests materials en un contenidor específic per a la recollida de residus sanitaris. Un cop lliurats, aquest tipus de residus seran eliminats per un gestor especialment preparat per a tal efecte. En cas de dubte, l’usuari trobarà indicacions detallades a l’espai web municipal o als díptics dipositats al CAP d’Abrera i als ambulatoris dels barris.

Recollida selectiva
La Deixalleria és una instal·lació que permet fer una recollida selectiva de residus, per la seva posterior valorització, tractament i recuperació, d’aquelles fraccions de residus municipals per a les quals no hi ha un sistema de recollida domiciliària o uns contenidors específics al carrer.

Els ciutadans i ciutadanes hem de prendre consciència de la necessitat de fer ús de la Deixalleria municipal. D’aquesta manera contribuïm a la millora del medi ambient i del nostre entorn.

Recordem als nostres veïns i veïnes que poden deixar andròmines (mobles i trastos vells) el segon i últim dijous de cada mes al costat dels contenidors de recollida d’escombraries, sense obstaculitzar el pas.