DIMARTS, 16/04/2024 | 19:21 h

Gran afluència de públic a l’activitat ‘Memòries líquides’ als safareigs públics del carrer de la Font

9/7/2019

El dissabte 6 de juliol passat a les 19 h als safareigs públics del carrer de la Font d’Abrera es va fer la xerrada dinamitzada “Memòries líquides: veus dels safareigs”, a càrrec de Rosa Vendrell Miret.

L’activitat va tenir una afluència de públic molt destacable; una quarantena de persones es van aplegar per recuperar la memòria d’aquest lloc abrerenc, tan estimat pels veïns i veïnes del municipi.

Rosa Vendrell va cantar cançons de safareig, llegir poemes de diversos autors que en parlen i també hi va haver moments perquè el públic compartís els seus records i vivències de fa temps. Hi va haver qui va portar roba, coves, fustes de picar i altres elements associats a la neteja en aquest element patrimonial. Es demostra, doncs, que el patrimoni cultural d’Abrera i els espais de memòria interessen i són estimats per la ciutadania.

La primera part de l’activitat es va produir als safareigs i la segona a l’Hotel d’Entitats (antigues Escoles Velles), lloc on Vendrell va presentar una exposició de roba antiga i sabons artesanals d’arreu del territori. Durant la xerrada es van projectar vídeos i fotografies d’altres safareigs i activitats de Vendrell, amb moments tendres i emotius. Abrera ha estat el poble número 39 que Rosa Vendrell ha visitat amb 'Memòries líquides'.

L’artista explica que, de cada poble, se n’endú anècdotes i personatges. En el cas d’Abrera, per exemple, es va endur una fotografia i un record de Paulina Bonastre, veïna del carrer Major, que Abrera recorda encara com baixava a rentar als safareigs, essent una icona d’aquesta activitat.

L’acte, amb entrada lliure, el vam organitzar des de l’Ajuntament d’Abrera amb l’objectiu apropar el patrimoni arquitectònic popular als ciutadans i de recuperar la memòria col·lectiva d’aquest emplaçament.