DIJOUS, 28/03/2024 | 20:14 h

Obertes les inscripcions per participar en la iniciativa ‘Llegir té premi’ a la Biblioteca Josep Roca i Bros

20/6/2019

Fins al proper diumenge 30 de juny els i les joves d’Abrera d’entre 8 i 16 anys poden inscriure's per a participar, des de l'1 de juliol fins al 12 de setembre, en la nova edició del concurs ‘Llegir té premi’. T’expliquem com fer-ho!

La iniciativa 'Llegir té premi' té per objectiu fomentar la lectura individual i la creació de clubs de lectura entre els joves durant el període de vacances d'estiu. Aquest concurs es duu a terme a través d'un portal a Internet especialment dissenyat per aquesta finalitat. Els i les participants, fins a 1.300 joves, poden optar a guanyar diferents premis en funció del nombre de lectures realitzades i la verificació de la comprensió lectora de les obres llegides.

Les i els joves podran seleccionar les lectures que desitgin fer entre més de 500 títols en català, castellà i anglès. Tots els títols seleccionats es troben disponibles en suport paper a la Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera i una selecció d'ells també a la biblioteca digital eBiblioCat. Un cop llegida l'obra seleccionada els participants hauran de respondre una sèrie de preguntes sobre el títol triat. Cada pregunta correcta genera un nombre concret de punts: com més títols llegits i respostes encertades, més punts se sumen al compte del lector.

Per a participar en el concurs us haureu d’inscriure prèviament a la plataforma 'Llegir té premi'.

La novetat de l’edició de 2019

Aquest any s'introdueix la novetat que les i els participants poden formar equips (clubs de lectura) i optar a més a un premi a l'equip de lectors amb més lectures realitzades. Els lectors s'inscriuran en funció de la seva edat en alguna de les següents categories: de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys.

Els premis per als guanyadors en ambdues categories són:

• Primer guanyador: iPad d'última generació
  • Segon i tercer guanyador: un rellotge intel·ligent (smartwatch)
  • Quart i cinquè guanyador: lot de llibres

Els lectors que formin part d'algun equip (mínim 2 i màxim 10 integrants) tenen la possibilitat d'aconseguir el premi següent per categoria d'edat al club més lector:

• Lot de llibres a repartir entre els seus integrants
  • Medalla individual i certificat acreditatiu

Recorda fins el proper diumenge 30 de juny tens temps per inscriure't en el concurs 'Llegir té premi!'. Participa-hi!