DIJOUS, 28/03/2024 | 15:11 h
  • Escola Bressol Món Petit

Els i les infants de les escoles bressol d’Abrera visiten les escoles d'infantil i primària d'Abrera

13/6/2019

Aquesta setmana, gairebé un centenar d’infants del darrer nivell de les escoles bressol, els que el curs vinent han de començar P3, visiten les escoles d’educació infantil i primària.

Un autocar ha recollit a tots els i les infants, de l’Escola Bressol Municipal Món Petit, de la Llar d’infants Quitxalla i del Centre de Suport Familiar El Cangur, i els ha portat a l’Escola Ernest Lluch el dimecres passat; avui dijous visitaran l’Escola Platón i Sartí i demà divendres l’Escola Josefina Ibáñez. Cada infant visita, únicament una escola, a la que anirà. Els infants de P3 reben els infants de les escoles bressol, els ensenyen l’escola, esmorzen i fan una activitat junts.

Des de l’Ajuntament d’Abrera, conjuntament amb els centres educatius, organitzem aquestes trobades per tal que els infants es vagin familiaritzant amb la que és per a ells la nova escola. Aquestes trobades tenen lloc en el marc de l’Abrera Educa i del projecte Coordinació 0-6. Aquesta coordinació ja està plenament consolidada a Abrera perquè fa molts anys que s’està duent a terme.

La Coordinació 0-6 té com a principal objectiu que les escoles bressol/llars d’infants i les escoles treballin conjuntament per a intercanviar informació i per arribar a consensuar continguts i unificar criteris de treball, i així apropar maneres de fer, donar coherència global a l’acció educativa (anar tots a la una) i fer xarxa educativa.

Els diferents professionals que es coordinen es troben en diferents moments al llarg del curs escolar. La propera trobada serà el 25 de juny per fer la reunió de traspàs d’informació dels infants, consisteix que les tutores dels grups de 2-3 anys de les escoles bressol/llars d’infants expliquen i faciliten un informe de cada infant als professionals de P3 (mestra o coordinadora d’educació infantil) de l’escola on anirà l’infant el proper curs.

Amb aquest traspàs i les visites a les escoles es pretén contribuir a assegurar una transició adequada de l’infant i facilitar la continuïtat del seu procés educatiu. Això el beneficiarà.