DIJOUS, 28/03/2024 | 20:41 h
  • banner Carnaval_2013

Consells i recomanacions per a un Carnaval segur

5/2/2013

Amb motiu de la celebració de les festes de Carnestoltes arreu del territori, Protecció Civil de la Generalitat ha elaborat conjuntament amb diferents institucions implicades en la seguretat i gestió de les emergències, així com en la mateixa organització de les festes, un seguit de consells de seguretat per preveure i evitar situacions de risc. El Carnaval és una celebració que acostuma a aplegar molta gent per l´organització de rues, cercaviles i festes de massiva concurrència. Els següents consells i recomanacions s´adrecen al públic que participi en aquests esdeveniments d´una manera segura.

Abans i durant la celebració de l´esdeveniment:
- Abans d´anar-hi estigueu atents a les informacions oficials que emetin les autoritats sobre l´esdeveniment, així com les què apareguin als mitjans de comunicació o en els transports públics.
- Informeu-vos bé dels llocs per a on ha de passar la rua i seguiu les recomanacions dels organitzadors i dels serveis d´ordre.
- Porteu aigua en ampolles de plàstic.
- Aneu a peu o en transport públic per arribar a les desfilades i a les festes, amb l´objectiu de garantir la mobilitat i evitar el col·lapse del trànsit.
- Travesseu carrers, vies ferroviàries i carrils pels passos habilitats per fer-ho.
- Tingueu molta cura, en les andanes de les estacions, quan hi hagi molta aglomeració de persones.
- En els trens i les estacions recordeu: d´utilitzar els passos habilitats per a canviar d´andana. No us apropeu al llindar de l´andana. No obstaculitzeu els recorreguts d´evacuació, ni les sortides d´emergència i no intenteu entrar o sortir dels trens després del senyal acústic de tancament de portes.
- Amb els vostres vehicles, no estacioneu en doble fila, respecteu els guals, les voreres, els jardins i altres zones de vianants.
- Tingueu localitzades les sortides d´emergència o les vies d´evacuació dels recorreguts i estigueu atents a les indicacions del personal de seguretat.
- Informeu-vos a l´arribada de la localització dels serveis preventius sanitaris.
- Si aneu acompanyats o en grup, acordeu prèviament un punt de referència per a trobar-vos, en cas que us separeu o us perdeu.
- Si aneu amb menors d´edat porteu-los a collibè o de la mà. Estigueu pendents de la gent gran i de les persones amb discapacitats.
- Porteu la documentació al damunt. En el cas dels menors d´edat, la gent gran i els discapacitats psíquics prepareu una fitxa amb les seves dades i un telèfon de contacte, i procureu que la portin en un lloc visible, per si aquests es perden.
Tingueu cura dels vostres objectes personals.
- En concentracions massives a l´exterior, si teniu la sensació d´estar atrapats o sense sortida possible, cerqueu una ubicació alternativa, en la qual pugueu trobar una via d´evacuació.
- No pugeu a les baranes, reixes o d´altres elements inestables que puguin ser perillosos.
- Una vegada finalitzat l´esdeveniment, abandoneu el lloc de forma ordenada, respectant l´ordre de sortida i seguint les indicacions dels serveis de seguretat. No oblideu els vostres objectes personals.
- No conduïu cap vehicle, si heu ingerit begudes alcohòliques o no us trobeu capacitat per a la conducció, d´aquesta manera s´evita posar en risc, la vostra vida i la dels altres.

En cas d´emergència:
- Si necessiteu atenció sanitària, sol·liciteu-la en els punts d´assistència corresponents (cal estar alerta amb els llocs i motius que poden provocar accidents i col·laborar, en la mesura que es pugui, per a procurar de no ésser afectats).
- Davant de qualsevol situació d´emergència, mantingueu la calma, truqueu al 112 i aviseu els serveis d´emergència.
- No utilitzeu el mòbil per a fer trucades o enviament de fotos o vídeos personals, en les zones amb molta concentració de persones, per d´aquesta manera impedir el col·lapse de les línies telefòniques i, en conseqüència, facilitar la comunicació amb els serveis d´emergència.
- Dirigiu-vos a les sortides a través dels llocs indicats i sense aturar-vos. Mai, en cap cas, torneu enrere.
- Eviteu cridar, córrer o empènyer les altres persones, ja que podríeu provocar situacions molt perilloses, a causa de la gran quantitat de gent que s´hi pot haver concentrat.
- No us atureu davant les sortides o vies d´evacuació.
- Una vegada estigueu en una zona segura, si no trobeu el familiar, amic o persona coneguda, n´heu d´informar els serveis d´emergència.

Dimarts, 5 de febrer de 2013