DISSABTE, 20/04/2024 | 03:08 h

Treballem les emocions i els sentiments amb els alumnes del quart curs de les escoles del municipi

31/5/2019

Entre els mesos d’abril i maig, des de l’Ajuntament d’Abrera i en el marc de l’Abrera Educa, hem fet a les escoles del nostre municipi l’activitat “Aprenc a controlar-me i a comunicar-me millor!”. Una iniciativa altament valorada pels mestres i en la que hi ha participat un total de 138 alumnes.

L'activitat està adreçada als alumnes de quart d’Educació Primària de les escoles i es realitza en una única sessió a l’aula de l’escola. Té com a finalitat desenvolupar la intel·ligència emocional en els nens i nenes. En concret, es treballa un dels cinc blocs de competències emocionals, el de la regulació emocional, amb l’objectiu d’ajudar els alumnes a gestionar les pròpies emocions i les dels altres apropiadament. La regulació emocional és essencial quan s’interactua amb altres persones, ja que és una bona estratègia per afrontar les situacions crítiques i de conflicte, quan per exemple algú se sent atacat, criticat, insultat, provocat, etc.

Treballem les emocions i els sentiments
En primer lloc, la tècnica d’educació municipal fa una introducció teòrica sobre dos temes. D’una banda, les emocions i els sentiments i, d’altra banda, la personalitat. Seguidament, es fa una dinàmica de grup, anomenada Tots podem millorar. Finalment, es treballen dues estratègies (la del semàfor i la del gelat de 3 gustos) per regular les emocions negatives com enfadar-nos i aprendre a comunicar-nos i a relacionar-nos millor amb els altres.