DIVENDRES, 29/03/2024 | 14:18 h
  • LOGO_Circo_Sin_Animales

Abrera, municipi lliure de circs amb animals

31/1/2013

Abrera és un municipi lliure de circs amb animals. Així es va aprovar al darrer ple municipal amb el vot unànime de tots els grups municipals. Tot i que a la pràctica fa més de 15 anys que no s´instal·len espectacles d´aquest tipus, ara queda palès, després que s´hagi aprovat una iniciativa de l´Associació AnimaNaturalis, integrada entre d´altres pels Amics Acollidors dels Animals d´Abrera.

Amb aquesta iniciativa, que van traslladar al ple, de forma conjunta, els grups del PSC, CiU, ICV, EU-IU i ADA, es manifesta el compromís de l´Ajuntament d´Abrera amb els principis ètics, socials i mediambientals i amb el respecte a no causar patiment als animals. Per aquest motiu el consistori abrerenc es mostra contrari a l´exhibició d´animals salvatges en circs, atraccions o en altres activitats que es trobin de manera temporal o permanent al municipi.

A banda d´adherir-se a la proposta, s´ha modificat la norma a l´ordenança de tinença responsable d´animals, especificant que l´Ajuntament d´Abrera no emetrà llicències favorables a la instal·lació d´aquests circs.

Aquest acord s´ha notificat a l´Associació AnimaNaturalis, a les entitats ecologistes i animalistes d´Abrera, a les entitats de lleure i culturals, a les AMPA i al departament de Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.

Dijous, 31 de gener de 2013