DIVENDRES, 29/03/2024 | 10:31 h

Nova sessió d’educació viària adreçada als i les alumnes de 3r de primària

15/5/2019

Tots i totes els i les alumnes de 3r de primària de les tres escoles d’Abrera (Francesc Platón i Sartí, Ernest Lluch i Josefina Ibáñez) han assistit a la sessió formativa Soc un bon o una bona vianant! que s'ha fet aquest dimecres 15 de maig.

Soc un bon o una bona vianant! és una activitat d’educació viària emmarcada en l’Abrera Educa, està adreçada als alumnes de 3r de primària i té com a finalitat el desenvolupament de coneixements i actituds que millorin el comportament com a vianants dels alumnes.

Una primera part de l’activitat té lloc a l’aula inflable, on la tècnica d’educació municipal i agents de la policia local, conjuntament, han realitzat una introducció teòrica. I la segona part té lloc en un circuit viari on els alumnes, pujats en un kart, posen en pràctica els continguts treballats a l’aula. L’aula i el circuit s’han instal·lat a la pista esportiva de l’Escola Josefina Ibáñez on els i les alumnes de totes les escoles s'han reunit per dur a terme la jornada. Cada any, el muntatge es fa en una escola diferent.

Entre d’altres, els objectius que es pretén que assoleixin els alumnes amb la sessió formativa són: identificar els diferents elements de l’entorn viari, conèixer el significat dels diferents tipus de senyals de trànsit i respectar-los, potenciar l’adquisició de conductes positives, comprendre l’entorn en què viuen i que prenguin consciència de ser un vianant i de la importància de ser un bon vianant.

Han participat en aquesta activitat 153 alumnes, un grup de 27 alumnes de l’Escola Josefina Ibáñez, tres grups de 75 alumnes de l’Escola Francesc Platón i Sartí i dos grups de 51 alumnes de l’Escola Ernest Lluch.

Enguany, com a novetat, tots els alumnes de les tres escoles han compartit l’estona de pati esmorzant conjuntament.