DIMARTS, 16/04/2024 | 23:46 h

La Biblioteca Josep Roca i Bros celebra un any més la “Supernit a les biblioteques”

14/5/2019

T’agrada la lectura? Vols gaudir de la “Supernit a les biblioteques”? Apropa't el proper divendres 31 de maig a la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera perquè tots i totes els i les súpers estan convocats a les biblioteques del territori per participar en una activitat, especialment dissenyada per a l’ocasió i ajudar la família del Super3 a posar fi al pla malèfic del Senyor de les Ombres.

L’acte s’emmarca dins l’activitat multitudinària de foment de la lectura, promoguda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Super3 i l’Ajuntament d’Abrera, que se celebrarà el proper divendres 31 de maig de 20.00 h a 21.00 h a la biblioteca Josep Roca i Bros.

La “Supernit a les biblioteques” té l’objectiu de fer arribar als més petits la importància de la lectura i, per fer-ho, el Super3 ha ideat una aventura multitudinària, simultània i transmèdia per tot el territori en què els nens i nenes participants ajudaran la família del Super3 a lluitar contra el Senyor Pla, ara conegut com el Senyor de les Ombres, que està fent desaparèixer llibres de les biblioteques i donant vida als malvats clàssics dels contes.

Més de 270 biblioteques municipals, entre elles la d'Abrera, ofereixen conjuntament aquesta activitat gratuïta, per a la qual es recomana inscripció prèvia, gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Diputació de Girona, el Consorci de Biblioteques de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Taller a la Biblioteca Josep Roca i Bros

El proper dilluns 27 de maig a les 17.30 h la Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera oferirà un taller en què s’ensenyarà els participants a fer-se les orelles èlfiques amb elements casolans. Aquest és el primer pas per aprendre a utilitzar la màgia positiva que necessitaran durant la Supernit del 31 de maig.

El taller, que comptarà amb elements afegits com la desaparició de llibres durant les darreres setmanes i les pistes que el bibliotecari pugui haver trobat, servirà a la biblioteca per donar peu a fomentar la lectura, parlar de contes i de malvats, així com per organitzar altres activitats relacionades amb la Supernit.

La trama de la “Supernit a les biblioteques”
La història d’aquesta trama de la família del Super3 comença quan a les biblioteques públiques d’arreu de Catalunya comencen a desaparèixer llibres de manera misteriosa. Gràcies a bibliotecaris i súpers que alerten d’aquesta situació, i a la posterior visita de la família del Super3 a algunes d’aquestes biblioteques, es descobrirà que qui està robant els llibres és el Senyor de les Ombres. Després de realitzar diferents investigacions, s’esbrina també que, cada dia, en caure la nit, el Senyor Pla, amagat en un cau tenebrós, fa servir una màgia fosca i perillosa per aconseguir donar vida als malvats clàssics dels contes. Així, els malvats (bruixes, fantasmes, llops, vampirs, mòmies, zombis, reines ambicioses, pirates, etc.) aconsegueixen sortir de les planes dels llibres i es converteixen en una tropa perillosa al món real, sempre al servei del Senyor de les Ombres.

La família del Super3 descobrirà, potser ja massa tard, que només la màgia positiva de les petites elfes, la Nenúfar i la Matoll, pot lluitar contra el poder fosc del Senyor Pla. Però elles són massa petites i els malvats són molts, i poderosos. Per això, la família del Super3 necessita que tots els nens i nenes de Catalunya vagin el 31 de maig, a les 20 h, a la biblioteca del seu poble o ciutat i, unint la seva màgia positiva, aconsegueixin que tots els malvats dels llibres retornin a les pàgines d’on no havien d’haver sortit mai.

Inscripcions obertes a la Biblioteca Josep Roca i Bros
L’activitat és gratuïta, però l'aforament és limitat. Per formalitzar les inscripcions us podeu adreçar a la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera. Per participar-hi en la “Supernit a les biblioteques” del divendres 31 de maig, els súpers s’han de presentar una mica abans de les 20.00 h, acompanyats d’algun adult. L'activitat començarà a les 20.00 h i tindrà una durada d'una hora. Els nens i nenes hauran d’anar a la biblioteca amb les orelles èlfiques preparats per combatre el Senyor Pla. Al llarg de l’acte les i els participants aprendran a fer servir la seva màgia per retornar els malvats als llibres. Si ho aconsegueixen, els llibres retornaran a les biblioteques amb els malvats de nou a les pàgines d’on no haurien d’haver sortit mai.

Apunta't-hi a la Supernit de les biblioteques 2019!