DIJOUS, 18/04/2024 | 09:23 h

Caminada per commemorar el Dia Mundial de l’Activitat Física

5/4/2019

El Centre d’Atenció Primària (CAP) d'Abrera, amb la col·laboració de l'Ajuntament, ha organitzat aquest matí una caminada amb motiu del Dia Mundial de l’Activitat Física, que se celebra el 6 d'abril, i que té l’objectiu de sensibilitzar a la població sobre l’epidèmia del sedentarisme i promoure l’activitat física pel benestar de les persones.

El punt de trobada per l'inici de la caminada ha estat el Centre d’Atenció Primària (CAP) del nucli urbà (carrer Manresa, 11). Una trentena de persones, la més gran amb 89 anys, hi han participat a la caminada amb el lema "Activa la vida i millora la vida".

El Dia Mundial de l’Activitat Física se celebra des de 2002 a tot el món. Catalunya hi participa des de l’any 2010 gràcies a l’impuls del Pla d’Activitat Física, Esport i Salut (PAFES) del Departament de Salut de la Generalitat a través de diverses iniciatives de promoció en tot el territori. Activar i mantenir l’energia del cos i de la ment, la flexibilitat, l’equilibri i la força, la resistència cardiovascular són l’objectiu d’aquest pla.

Mantenir-se actiu no és cosa d’edat, ni de gènere, és per això que des del CAP d'Abrera, Vergés recomana que "en l’etapa adulta es practiqui 30 minuts d’activitat física al dia en l’edat adulta i 60 en l’edat infantil i adolescent. Es pot caminar, nedar, practicar esports individuals, col·lectius, etc."

El més important és que cada persona trobi l’activitat física que més li agradi i que millor s’adapti al seu perfil i a les seves necessitats. La constància i la regularitat per aconseguir millorar la forma física, són cabdals en tot el procés.