DILLUNS, 24/06/2019 | 23:37 h

• Abrera Parc del Montserrat

Signem l'acta fundacional de l'Associació del Parc Rural del Montserrat

26/2/2019

Aquest migdia ha tingut lloc a la Sala Portals de l'Ajuntament de Collbató l'acte de creació de l'Associació del Parc Rural del Montserrat, amb la participació dels 12 municipis que l'integren i la Diputació de Barcelona. En representació d'Abrera hi han assistit el nostre alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Medi Ambient, Xavier Serret.

A les dotze del migdia, alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores dels municipis signants s'han reunit per decidir els càrrecs de la nova associació. L'alcalde de Collbató, Miquel Solà, és el president de la nova entitat i el nostre alcalde, Jesús Naharro, el secretari.

Seguidament, a les 13 hores, ha tingut lloc l'acte de creació de l'entitat i la signatura de l'acta fundacional, amb el diputat Dionís Guiteras i els alcaldes i alcaldesses dels 12 municipis que constitueixen 'Associació Parc Rural del Montserrat: Abrera, Olesa de Montserrat, Collbató, El Bruc, Piera, Castellolí, Marganell, Sant Vicenç de Castellet, Vacarisses, Viladecavalls, Ullastrell i Rellinars.

El president de l'associació i alcalde de Collbató, Miquel Solà, ha destacat que avui "és un dia important. Fem un pas més en una aventura que va començar l'any 2006". En aquest sentit, el nostre alcalde i secretari de l'entitat, Jesús Naharro, ha volgut "retre homenatge als primers cinc municipis que van iniciar aquest projecte", una possibilitat "real de treballar amb el territori, per millorar la qualitat de vida de la pagesia". El regidor de Medi Ambient, Xavier Serret, ha assenyalat que avui és un dia molt important, ja que el projecte "ja és una realitat. Hem d'anar veient els projectes que aniran sorgint i com treurem profit".

El Parc Rural del Montserrat és un projecte promogut per municipis de l'entorn de la Muntanya de Montserrat amb la Diputació de Barcelona per desenvolupar l’activitat productiva econòmica agrícola, ramadera i forestal en aquest territori. Segons ha explicat el diputat Dionís Guiteras, la funció de la Diputació és "donar suport i acompanyament, per conjugar la conservació del patrimoni natural i una gran oportunitat de negoci i futur".

El Ple Municipal del nostre Ajuntament va aprovar, en la sessió ordinària del dijous 31 de gener de 2019, la participació del nostre consistori i els estatuts de l'Associació del Parc Rural del Montserrat amb els vots favorables de tots els grups municipals.

L'associació de la qual el nostre municipi forma part uneix poblacions del Baix Llobregat, el Bages, l’Anoia i el Vallès Occidental. L’elaboració d’un pla de gestió permetrà que el Parc Rural del Montserrat engegui accions fermes per promoure el territori i l’activitat que s’hi desenvolupa. Amb la nostra adhesió, Abrera esdevé un dels municipis fundadors del primer parc rural d’Europa, amb la finalitat de mantenir viva l'essència del territori i evitar la despoblació dels nuclis petits, potenciar els productes del territori, incrementar el paisatge agrari i facilitar el relleu de la pagesia.

L'Associació de Parc Rural del Montserrat té diversos objectius, com:

• Oferir suport i serveis als projectes empresarials i iniciatives socioeconòmiques relacionats amb l’agricultura, la ramaderia, la gestió forestal, i els serveis vinculats al medi rural.
  • Preservar el seu caràcter rural i el paisatge en mosaic agroforestal, a partir del foment de l’agricultura, la ramaderia, la gestió forestal i la prevenció d’incendis forestals.
  • Fer valdre la gran diversitat de productes de pagès i elaboració artesana del Parc Rural del Montserrat: l’olivera, el cereal i la vinya (cultius propis de la triada mediterrània), la carn de pastura, els embotits, el mató, els formatges, l’oli, el vi, les fruites i verdures de les hortes, els ametllers.

• Miquel Solà - Alcalde de Collbató i President Associació Parc Rural.MP3

• Xavier Serret - Regidor Medi Ambient Ajuntament d'Abrera.MP3