DISSABTE, 20/04/2024 | 04:46 h

Visitem l'edifici del Servei d'Acció Social i Atenció a les persones amb el president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Josep Perpinyà, i consellers

7/2/2019

Aquest migdia, l'alcalde, Jesús Naharro, ha visitat l'Ajuntament vell, seu del Servei d'Acció Social i Atenció a les persones, acompanyat pel president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Josep Perpinyà, la consellera de la Dona, Gent Gran i LGTBI, Vicky Castellanos, el conseller de Polítiques de Benestar i Desenvolupament Social, Xavi Paz, i personal tècnic municipal.

La comitiva ha visitat els diferents espais de l'edifici, situat al carrer Major número 3, i que l'any passat va ser reformat de forma integral. Seguidament, ha pogut veure dos audiovisuals, que mostren la rehabilitació de l'edifici i la feina que realitzem des del Servei d'Acció Social i Atenció a les persones. La visita ha finalitzat amb un petit refrigeri.

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Josep Perpinyà, ha afirmat que "Abrera és un referent en Serveis Socials" i ha felicitat el nostre Ajuntament per les noves instal·lacions, que milloren el servei a la ciutadania, amb una atenció personalitzada en uns espais adequats i moderns. El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha agraït la visita i el suport i acompanyament del Consell Comarcal en el projecte de reforma integral de l'Ajuntament vell i millora de l'atenció a les veïnes i veïns d'Abrera.

Espais més accessibles

Conegut popularment com a "Ajuntament vell", l'edifici llueix una bella façana d'estil noucentista inaugurada l'any 1918, quan Abrera només tenia 800 habitants. L'immoble s'ubica al carrer Major, que era el centre administratiu i comercial del poble.

L’edifici, seu dels departaments de Serveis Socials, Dones i Igualtat, Acció Cultural, Gent Gran i el Servei de Mediació, compta amb espais més amplis, lluminosos i accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, amb ascensor a les tres plantes. Disposa de noves instal·lacions de climatització, electricitat, il·luminació ecològica i ventilació.

Els treballs de millora d'aquest edifici municipal es van encetar amb la consolidació de la façana històrica de l’edifici i la construcció d'una nova estructura i la coberta de l’edifici. A continuació es van realitzar els treballs d’acabats interiors com els paviments, els revestiments verticals, cel rasos i la col·locació del mobiliari interior.

Preservar la confidencialitat

En la planta baixa hi ha la recepció, la sala d’espera i quatre despatxos per atendre visites, que preserven la intimitat de les persones i la confidencialitat. A la primera planta hi ha el Servei d'Informació i Atenció a Dones (SIAD), un espai polivalent de treball tècnic, una sala de reunions i un office.

I a la darrera planta, on antigament hi havia Ràdio Abrera, hi hem ubicat la sala tècnica on tot el personal tècnic del servei tenen ubicat el seu espai de gestió i de treball intern, que poden generar les entrevistes i altres intervencions amb la ciutadania.

Millorem el servei

Amb aquesta reforma, des del consistori oferim i garantim un millor servei als nostres ciutadans i ciutadanes, amb més accessibilitat i privacitat.  Els Serveis Socials són el conjunt d'intervencions que tenen com a objectiu cobrir les necessitats bàsiques de la ciutadania. Des de l'Ajuntament encetem una nova etapa respecte a la gestió dels serveis públics, els canvis organitzatius i la creació de serveis amb valor públic.

Recordem l'horari d’atenció al públic de Serveis Socials i Dones i Igualtat: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores, i dimarts i dimecres de 16.00 a 19.00 hores. També podeu contactar mitjançant les adreces de correu electrònic dones.igualtat@ajuntamentabrera.cat i s.socials.abrera@ajuntamentabrera.cat i al telèfon: 937 70 29 11.