DIMARTS, 16/04/2024 | 10:38 h

El ramader Manuel Fernández guanya els Premis Danone a la sostenibilitat i benestar animal

30/1/2019

Danone ha celebrat enguany la 8a edició dels ‘Encuentros Ganaderos’ en la que s’han atorgat els ‘Premios a Ganaderos’, una iniciativa que reconeix el treball ben fet que realitzen els més de 250 ramaders que col•laboren amb la companyia. L'empresari Manuel Fernández ha estat guadonat amb el Premi Danone a la sostenibilitat i el benestar animal.

El Manuel Fernández és el propietari de l'empresa SAT La Pasiega, situada a la carretera BV-1201 del nostre municipi. Enguany el ramader ha participat en la vuitena edició dels ‘Premis Danone’ i segons ha confirmat en declaracions als companys de Ràdio Abrera “es toda una oportunidad el que Danone me haya otorgado el premio; es un aliento a un trabajo duro, que se tiene que hacer día a día. Me anima a seguir trabajando, los 365 días del año”.

El ramader també ha destacat que en la present edició dels premis, “Danone ha valorado nuestro esfuerzo desde SAT La Pasiega, nuestra manera de cuidar y criar a los animales y hacerlo al mismo tiempo, cuidando el medio ambiente, que es una cuestión que actualmente está a la órden del día”. L’activitat diària de la ramaderia es basa “en el alimento y cuidado de los animales, limpiar las instalaciones y ordeñar las vacas. El ordeño es la parte más dura del trabajo porque ocupa la mayor parte de nuestra dedicación; de hecho, estamos mínimo 4 horas ordeñando para poder ofrecer el mejor producto a nuestros clientes”.

De fet la granja d’Abrera disposa d’unes instal·lacions en les que els animals es troben amb un major confort i benestar. De fet, a SAT La Pasiega disposen de ventiladors, tant en la nau com en la sala de munyir, amb la finalitat de millorar l’estrès per la calor. Les vaques en producció tenen a la seva disposició una àmplia zona d’exercici per poder caminar i gaudir dels dies en els quals la climatologia és bona.

Aquest esforç, la gestió i el control de la granja es veu recompensat amb un nivell de qualitat de la llet molt bo. En aquest sentit Fernández ha destacat que de cara als anys vinents “nos gustaría que el día de mañana Danone nos otorgue el premio a la mejor leche. Este es mi propósito, no queremos crecer como empresa, si no llegar a los estandártes de calidad del producto que ofrecemos”. De fet segons el mateix empresari “vendemos un alto porcentaje de nuestra producción láctea a Danone”.

En la present edició dels ‘Premios a Ganaderos’, Danone ha atorgat el Premi a la sostenibilitat i benestar animal a Manuel Fernández Fernández. Des de l’Ajuntament d’Abrera el felicitem per aquest guardó.