DIVENDRES, 19/04/2024 | 10:09 h
  • Celebrem el Dia Europeu de la Mediació! Mercat ambulant dels dimarts

Valorem positivament les activitats realitzades amb motiu del Dia de la Mediació

29/1/2019

Famílies i veïns de totes les edats han participat en els actes que hem organitzat des del Servei de Mediació de l'Ajuntament d'Abrera per donar a conèixer la mediació, amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, que se celebra el 21 de gener. El Servei de Mediació, amb la col•laboració d'altres departaments, ha presentat diferents activitats.

El dilluns 21 de gener, a les 17.30 h va tenir lloc a la Biblioteca Josep Roca i Bros, una activitat infantil, dirigida als infants a partir de 4 anys, els "Contes emboscats". Petits i grans van passar una estona divertida amb la narració de contes breus i un taller de resolució de conflictes, amb mosaics. En acabar, es va oferir una xocolata calenta per a tots els assistents.

El dimarts 22 de gener vam estar al Mercat itinerant dels dimarts, amb una parada informativa, amb l'objectiu d'apropar la mediació al carrer, que és el seu lloc, i parlar amb els veïns i les veïnes d'Abrera sobre els conflictes que poden tenir en el seu dia a dia, i tot el relacionat amb la millora de la convivència.

Finalment, el dissabte 26 de gener, el Mercat Municipal va acollir al matí un joc de l'Oca gegant, personalitzat amb aspectes de civisme i convivència, i un punt informatiu de mediació, per poder continuar sensibilitzant i donant a conèixer aquest servei municipal, que ara fa just 3 anys que està en funcionament, de manera gratuïta per a tots els veïns i veïnes d'Abrera.

Durant la setmana dedicada a la mediació a Abrera, també va tenir lloc a Ràdio Abrera una programació especial dedicada a la mediació, a més de l'entrevista mensual, l'últim dimecres de cada mes, per parlar d'aspectes relacionats amb la mediació i la convivència ciutadana.

En aquestes activitats ens ha acompanyat un jove que s’havia acollit al programa de mesures alternatives a la sanció de l’ordenança de civisme. Aprofitem per agrair també el seu treball i per explicar que aquesta és una nova tasca del Servei de Mediació Ciutadana. Aquelles persones que han comès una infracció de l'ordenança de civisme, l’Ajuntament d’Abrera, va preveure que es poguessin acollir a aquest programa en el qual l’objectiu és reflexionar i reparar. Estem molt feliços de l’incorporació d’aquesta oportunitat, ja que el que s’està apostant és per elaborar una millora de la nostra societat a través de mesures pedagògiques, especialment amb els menors d’edats.

Què és la mediació?

La mediació és un mètode pacífic de gestió i resolució de conflictes en què un tercer, neutral i imparcial (el/la mediador/a), crea un espai de diàleg, confidencial, en el que ajuda i acompanya a les persones perquè elles mateixes puguin trobar solucions satisfactòries al seu conflicte.

Què és el Servei de Mediació Ciutadana?

És un servei públic i gratuït, adreçat a la ciutadania d’Abrera, on s'ajuda a prevenir, gestionar i resoldre els diferents conflictes de convivència, que sorgeixen en les relacions entre les persones, de manera pacífica, imparcial i confidencial.

Les persones que estiguin interessades han de demanar cita prèvia. Poden adreçar-se:

Presencialment: a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera (OAC)
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h, dimarts i dimecres de 16.30 a 19 h

Per telèfon: 93 770 29 11