DIVENDRES, 29/03/2024 | 10:57 h

Nou Servei de Suport i Acollida a Persones Immigrades

11/12/2018

Aquest mes de desembre des del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Abrera, juntament amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat, posem en marxa un nou Servei de Suport i Acollida a Persones Immigrades, que pretén facilitar l’acollida dels ciutadans del municipi, facilitant l'accés als serveis i recursos normalitzats i promovent la seva autonomia i la igualtat d'oportunitats.

L'oferim a totes aquelles persones que arriben de nou a un municipi, se’ls explica i es pacta tot el circuit d’acollida, es passa un qüestionari de valoració i se’l deriva a les formacions i serveis que necessiti.

Els objectius del servei són: afavorir i promoure la igualtat d'oportunitats del conjunt de la ciutadania; contribuir a la integració de les persones immigrades a la vida social del municipi i de la comarca, fomentant la tolerància i cohesió social, l'accés als recursos i serveis i col·laborar en la lluita contra l'exclusió social, el racisme i xenofòbia; i la defensa i promoció dels Drets Humans.

El Servei d’Acollida a Persones Immigrades ofereix tríptics informatius en diferents idiomes, servei de suport tècnic, atenció individualitzada, la realització de materials i activitats de sensibilització, borsa de traduccions i interpretacions, i un punt de difusió de la informació en matèria d’immigració. Les persones que participen d'aquest circuït d'acollida poden obtenir un "Certificat d'Acollida" oficial de la Generalitat.

A Abrera, el servei s’ofereix de forma quinzenal els divendres, de nou a dues, a l’edifici de Serveis Socials del carrer Major número 3, i aquest divendres 14 de desembre, s’ha organitzat una sessió informativa que tindrà lloc de deu a dos quarts de dotze a la Casa de Cultura d’Abrera, a càrrec de Breogán Valcárcel, tècnic del Consell Comarcal del Baix Llobregat. Per a més informació es pot trucar al telèfon 93 770 29 11.

El servei s'ofereix a tots els municipis del Baix Llobregat Nord de menys de 20.000 habitants. la seu principal es troba al Consell Comarcal, a Sant Feliu.