DISSABTE, 20/04/2024 | 01:42 h

Commemorem el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

5/12/2018

A Abrera apostem per la integració social de les persones amb discapacitat. Des de l'Ajuntament d'Abrera hem organitzat diverses accions per sensibilitzar a la població sobre la discapacitat coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebra el 3 de desembre.

El diumenge 2 de desembre a les sis de la tarda la sala 2 del Centre Polivalent (plaça del Rebato, 1) va acollir l’obra de teatre de titelles i objectes "Cinc històries diferents, la riquesa de la diferència!", a càrrec de la companyia Produccions Essencials.

L’espectacle, accessible i inclusiu, va comptar amb intèrpret de llenguatge de signes i va presentar cinc històries independents i creuades sobre l’amistat i la superació personal, amb l'objectiu de mostrar la riquesa de la diferència amb humor i sensibilitat. Més de 80 persones van gaudir de la representació!

L'Ajuntament i el Porró, taronges

Per complementar l’acció també vam il·luminar de color taronja, el color escollit per a representar la discapacitat intel·lectual, edificis emblemàtics del municipi com són l’Ajuntament i el Porró de la plaça del Rebato perquè les persones que passen pel carrer sàpiguen que estem commemorant.

I el dilluns 3 de desembre, a les 18 hores i davant de l’Ajuntament d’Abrera, va tenir lloc la lectura del manifest sobre el Dia Internacional, un acte públic per visibilitzar els drets de les persones amb discapacitat. La lectura va anar a càrrec dels nois i noies del Taller de Can Comelles (TOCC) i de la Fundació per a la Integració Laboral (FIL), acompanyats per l'alcalde, Jesús Naharro, i la regidora de Serveis Socials, Maite Novell.