DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:04 h

Gran participació dels abrerencs i abrerenques en les activitats entorn al Dia Internacional contra la Violència de gènere!

28/11/2018

Coincidint amb el Dia contra la Violència de Gènere, que se celebra el 25 de novembre, Abrera ha dit PROU! a aquesta xacra social amb diferents propostes dirigides a tota la població, amb conta contes pels més menuts, tallers per empoderar el els infants i les dones, teatre fòrum, lectures i la popular segona marxa contra la violència de gènere, amb prop de 500 persones!

Les entitats CineClub Emmetcinats, Associació contra la Violència de Gènere (AAcVG) i Dones i Futur van organitzar un Cinefòrum amb la projecció de “Custòdia compartida”, que va tenir lloc a l'Auditori del Centre Polivalent el diumenge 18 de novembre.

El mateix espai, l'Auditori del Centre Polivalent, va acollir l'endemà, el dilluns 19 de novembre, el Teatrefòrum: "#1000 Likes” i “És de conya”, una activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’Institut Voltrera, a càrrec de Nus Cooperativa. L’objectiu del Teatre Fórum és donar visibilitat a la problemàtica de les relacions abusives de parella i el ciberassetjament i poder reflexionar entorn aquestes.

El dimecres 21 de novembre, la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) va acollir a les 17.15 hores el taller "Els dibuixos es barallen", una activitat dirigida a nenes i nens d’entre 8 i 10 anys, per treballar estratègies de resolució de conflictes de forma no violenta, a càrrec de Drac Màgic.

A les 18.30 hores, també a la Casa de Cultura, les entitats AAcVG, Dones i Futur i el Grup Ánfora van organitzar el taller "Homes i seducció. Cultura i biologia en la configuració dels models de masculinitat",  a càrrec d’Alejandro Sanchez-Sicilia, investigador psicosocial i activista del moviment d'homes per a la igualtat.

El dijous 22 de novembre, a les 17 hores, la Biblioteca Josep Roca i Bros (Federico Garcia Lorca, 17) va acollir el Contacontes: "Les nenes valentes", amb Sara Genovart, per nens i nenes a partir dels 3 anys.

Acte institucional
A causa de la pluja, l’acte institucional el vam realitzar el divendres 23 de novembre a la Sala de plens de l’Ajuntament, on vam projectar l’esperat vídeo final “Abrera diu Prou”. Un nombrós grup de veïns i veïnes del nostre municipi han participat en l’elaboració de diversos vídeos que hem realitzat des de l’Ajuntament per manifestar que a Abrera diem NO a la violència.

Tres alumnes de l’Institut Voltrera van llegir el manifest de l’acte, que també va comptar amb una lectura a càrrec de membres del Servei d’Informació i Atenció de les Dones. Seguidament vam realitzar una encesa de llums simbòlica i vam gaudir del concert de la Paula Grande, acompanyada d’en Vic Moliner, amb cançons amb missatges clarament feministes i empoderadors.

Debat al mercat
El Mercat Municipal d’Abrera va acollir el dissabte 24 de novembre una “performance” que va generar espais de debat improvisats entre totes les persones que transitaven l’espai públic i de la què en varen sortir moltes reflexions en relació a les violències quotidianes de relació entre gèneres. Amb una clara voluntat transformadora, va remoure consciències i fer visible un problema que arrossega la cultura patriarcal.

Marxa contra la violència
El diumenge 25 de novembre, coincidint amb el Dia internacional contra la violència de Gènere, vam tenir una jornada repleta d’activitats. Al matí vam realitzar la Segona Marxa contra la Violència de Gènere en la que hi van participar prop de 500 persones i que amb una ruta urbana de 5 quilòmetres va finalitzar a la plaça de Pau Casals per gaudir d’una exhibició de ball de l’Associació Vive y Baila i la pila contra la violència masclista de la Colla de Castellers Ganàpies. L’acte es tancava amb la lectura del manifest oficial, encesa d’espelmes i l’enlairada de globus en memòria a les víctimes. Des de l'Ajuntament d'Abrera organitzem la caminada amb la col·laboració del Centre Excursionista d’Abrera i Protecció Civil.

A la tarda, vam poder gaudir del teatre-fòrum representat per un grup de dones de l’Aula d’adults, guiat i acompanyat pel Servei de Mediació, on a més de passar una bona estona i riure de les escenes què ens retornen una imatge molt quotidiana, ens van oferir la possibilitat de repensar-les i replantejar estereotips per tal de construir relacions justes i igualitàries entre homes i dones.

La façana de l’Ajuntament i la rotonda d’entrada del barri del Rebato es van il·luminar amb el color lila característic de la lluita contrala violència masclista.

La regidora de Dones i Igualtat, Montse Navarro, ha destacat que “des de l’Ajuntament donem les gràcies a totes les persones que han participat en les activitats per commemorar el Dia contra la Violència de Gènere. Abrera diu Prou!”.

• Teatre Fòrum a càrrec de dones de l'Aula d'Adults 1
  • Teatre Fòrum a càrrec de dones de l'Aula d'Adults 2