DIMECRES, 19/12/2018 | 09:24 h

• Abrera arriba als 50 establiments col·laboradors amb el Voluntariat per la llengua

Abrera arriba als 50 establiments col•laboradors amb el Voluntariat per la llengua

23/11/2018

Més de 50 establiments d’Abrera s’han adherit al Voluntariat per la llengua (VxL) des que s’ha començat a implantar el programa en el nostre municipi a principis d’octubre d’enguany. La participació en el programa, impulsat per l’Oficina Local de Català d’Abrera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, ha superat amb escreix les previsions i s'espera que augmenti els propers mesos.

Gràcies a aquesta bona acollida, doncs, els abrerencs i les abrerenques compten amb més de 50 espais fora de l’àmbit acadèmic on poden practicar el català.  Els establiments adherits al VxL, dels quals formen part la gran majoria de parades del Mercat Municipal d'Abrera i la gran majoria dels comerços del carrer de Martorell, el cor de l’eix comercial de la població, els garanteixen l’atenció en català i els ajuden a anar-lo incorporant a la seva vida quotidiana.

El Centre de Normalització Lingüística Ca n’Ametller, que engloba 12 poblacions del Baix Llobregat centre i nord més Castellbisbal (Vallès Occidental), compta amb una xarxa de més de 500 establiments comercials que s’han anat adherint al programa VxL des de l’any 2007, amb la finalitat de garantir un espai d’ús quotidià de la llengua catalana a totes les persones que l’estan aprenent o que el volen practicar. A tot Catalunya, n’hi ha més de 3.000, que es poden consultar fent clic aquí.

Per a més informació sobre el voluntariat per la llengua a Abrera podeu adreçar-vos a l'oficina del Servei Local de Català, situada al carrer dels Rosers, número 1, trucar al telèfon 93 770 47 32 o escriure un correu electrònic a l'adreça abrera@cpnl.cat.