DIMECRES, 19/12/2018 | 13:13 h

• Visita a l'Escola Ernest Lluch

Continuem treballant en la millora de diversos parcs d’Abrera

19/11/2018

L'ús continuat de les zones de joc, les inclemències del temps i a vegades el vandalisme provoquen el deteriorament dels parcs i espais de joc infantil. Des de l’Ajuntament d’Abrera promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal•lacions còmodes, segures i afables amb el nostre entorn.

Per aquest motiu, estem treballant en quatre parcs: Can Morral, plaça Pau Casals, el "Parc de la Tortuga" al barri de les Carpes i el parc de Ca n'Amat.

Les condicions actuals i els usos són diferents en cada un d’aquests espais d’esbarjo. El parc de Can Morral i el de la plaça Pau Casals estan ubicats en el centre urbà del nostre municipi i tenen una zona important destinada als jocs i a l'esbarjo. L’actuació inclourà l’ampliació i millora de les seves instal·lacions.

Al parc de Can Morral es preveu situar-hi nous jocs i millorar els tancaments i límits de les diverses àrees. També es preveu canviar l’organització dels espais fent que les zones de jocs s'estructurin al voltant de l'edat dels seus usuaris i usuàries. Els més petits tindran un espai més especialitzat ubicat en una banda diferenciada de la resta, on s'hi ubicaran jocs per als més grans i on es tindrà també especial cura amb la instal·lació de jocs inclusius per a nenes i nens amb mobilitat reduïda.

Entre les noves propostes del parc s'hi inclou una tirolina per als més grans, llits el·làstics i un nou sorral. Per a fer més acollidor aquest espai en les hores de sol es preveu també de col·locar-hi diversos tendals per a generar les ombres necessàries.

Treball compartit
Per tal de recollir el màxim d'aportacions vam explicar el projecte del parc de Can Morral a l'equip docent de l'Escola Bressol Municipal "Món petit" i vam realitzar també una visita a l’Escola Ernest Lluch. L’alcalde, Jesús Naharro, i tècnics municipals van recollir les opinions dels petits i petites sobre el parc. Hem tingut molt en compte la visió dels usuaris, tant dels infants, pares i mares i docents per tal de configurar un nou espai de joc més d'acord amb les seves necessitats.

L'actuació al parc de la plaça de Pau Casals consistirà també en la redefenició i nova organització de l'espai de jocs i el seu entorn per tal de millorar-ne la funcionalitat i augmentar el nombre de jocs.

L'actuació al parc de la Tortuga, al barri de Les Carpes de Vilalba, se centrarà sobretot en la millora dels accessos i en l'enjardinament del recinte. I per altra banda, els treballs a realitzar al parc del barri de Ca n'Amat incidiran sobretot en actuacions de manteniment i reparació.

Treballem per Abrera! Entre tots i totes fem Abrera!