DISSABTE, 20/04/2024 | 16:08 h
  • voluntaris ling

Abrera engega el Voluntariat per la llengua en establiments comercials per primera vegada

5/11/2018

Trenta comerços d’Abrera s’han afegit aquest mes d’octubre com a establiments col•laboradors del Voluntariat per la llengua (VxL), després que l’Oficina de Català de la població, del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), els hagi ofert la possibilitat de ser un punt on es pot practicar el català.

En el nostre municipi és la primera vegada que es desenvolupa aquest programa en establiments comercials. El programa més individual, entre parelles lingüístiques, voluntaris i aprenents, existeix des de l’any 2009. Així doncs, per completar el programa, faltaven comerços i establiments on els aprenents i els alumnes dels cursos de català de la població poguessin anar a practicar allò après durant les classes o les trobades amb els voluntaris respectius.

En tractar-se del primer any, el programa es durà a terme en tres fases diferents durant el curs 2018-2019. En aquesta primera fase, hi ha diferents comerços del Mercat Municipal d’Abrera.

El Centre de Normalització Lingüística Ca n’Ametller, que engloba 12 poblacions del Baix Llobregat centre i nord més Castellbisbal (Vallès Occidental), compta amb una xarxa de més de 500 establiments comercials que s’han anat adherint al programa Voluntariat per la llengua des de l’any 2007, amb la finalitat de garantir un espai d’ús quotidià de la llengua catalana a totes les persones que l’estan aprenent o que el volen practicar. A tot Catalunya, n’hi ha més de 3.000, que es poden consultar fent clic aquí.

Per a més informació sobre el voluntariat per la llengua a Abrera podeu adreçar-vos a l'oficina del Servei Local de Català, situada al carrer dels Rosers, número 1, trucar al telèfon 93 770 47 32 o escriure un correu electrònic a l'adreça abrera@cpnl.cat.