DIJOUS, 18/04/2024 | 10:56 h

L'escriptor Martí Gironell encisa un públic entregat a la Casa de Cultura

22/10/2018

L’Auditori de la Casa de Cultura va acollir, el dimecres 17 d’octubre, una trobada amb l’escriptor Martí Gironell. Des de la Biblioteca Josep Roca i Bros vam organitzar aquesta activitat dins del programa Al vostre gust, en col•laboració amb la Institució de les Lletres Catalanes. Més de 50 persones, entre elles membres del Club de Lectura i l'Aula d'Adults, van gaudir de la trobada.

L'autor gironí Martí Gironell va parlar de la seva trajectòria vital i professional i, especialment, de la seva darrera novel·la, La força d’un destí, guanyadora de la 38a edició del Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull.

L'obra va ser la més venuda per la diada de Sant Jordi, i l’autor ens va confirmar que és la novel·la en llengua catalana més venuda d’aquest any. La novel·la, una història de superació personal, està dedicada a l’emprenedor català Ceferino Carrión, qui esdevindria més tard als Estats Units, Jean Leon.

L'escriptor ens va avançar també que l’any vinent la novel·la serà editada en francès i que ja està treballant en una nova història. En acabar la seva xerrada, Gironell va signar llibres i va rebre un obsequi del nostre Ajuntament, que va rebre molt agraït.

Autor d'èxit

Martí Gironell i Gamero (Besalú,1971) és escriptor i periodista. Llicenciat en Filologia Anglesa i en Periodisme, ha treballat a Ràdio Besalú,  Ràdio Olot, Catalunya Ràdio i TV3.Col·labora habitualment en mitjans de comunicació com El Punt Avui,  El Món, El Mundo, Nació Digital i la revista Sàpiens.

Entre els seus llibres publicats destaquen El pont dels jueus (2007), que ha estat traduït a diversos idiomes; La venjança del bandoler, que va guanyar el Premi Nèstor Luján de Novel·la Històrica el 2008; L’arqueòleg (2010); L’últim abat (2012), i El primer heroi (2014), que també han estat traduïts a diverses llengües. El 2015 va publicar Strappo, la novel·la de l’espoli del romànic català, i el conte infantil El nen dibuixat.