DIVENDRES, 29/03/2024 | 11:11 h
  • comènius

Projecte d´intercanvi d´estudiants de l´IES Voltrera

4/1/2011

Un grup d´alumnes i professors de diferents instituts de secundària d´Alemanya i Itàlia visiten Abrera dins el programa d´intercanvi Comenius que duu a terme l´Institut Voltrera.

Durant la seva estada al municipi, una dotzena d´alumnes italians de Torí i 5 alemanys del municipi de Nordhausen conviuen amb alumnes abrerencs i les seves famílies i coneixen els nostres costums i entorn com  l´església romànica de Sant Pere o l´Ajuntament. Al consistori han estat rebuts per l´alcaldessa, Maria Soler, i la regidora d´Ensenyament, Guadalupe Marcos, que els han lliurat llibres amb la història i costums del municipi. El programa de visites també contempla una excursió a Montserrat i al centre de Barcelona o una calçotada. Per la seva part, els alumnes abrerencs que acullen aquests estudiants ja van visitar Itàlia i Alemanya.

Aquest és el segon any que l´Institut Voltrera participa en aquest programa europeu d´intercanvi multilateral Comenius, en col·laboració amb diferents centres d´educació secundària de països de la Unió Europea com Alemanya, Itàlia, la República Txeca i Polònia. Aquest centre però ja porta anys fent programes d´intercanvi entre els alumnes amb l´objectiu de millorar l´aprenentatge de les llengües, fomentant la comunicació entre els estudiants de diferents països i intensificant la cooperació en l´àmbit de l´ensenyament i la transmissió d´informació i experiències.