DIVENDRES, 16/11/2018 | 11:07 h

• José Luis Garcia Herrera
  • José Luis García Herrera

El poeta abrerenc José Luis García Herrera, guardonat als Jocs Florals Vila de Nules

8/10/2018

Amb l'obra "Dolç àngel de la mort", el poeta i veí d'Abrera, José Luis García Herrera, ha estat guardonat amb el premi de poesia la Flor Natural dels Jocs Florals Vila de Nules, a Castelló.

José Luis Garcia Herrera és una persona estimada i respectada pels veïns i veïnes d’Abrera, per la seva proximitat, simpatia i calidesa.

García Herrera és poeta, narrador i crític literari. Va ser director de la revista El Juglar y la Luna. Fou, també, membre directiu de l’Acadèmia Iberoamericana de la Poesia de Barcelona i membre fundador dels premis literaris Ciutat de Sant Andreu de la Barca. Ha publicat 25 llibres de poesia dels quals en destaquem els més recents: A les portes del mar - Premi Miquel Peris Segarra de Castelló; Cuaderno de Holanda - Premio Elías López Roldán d’Albacete; Passatge a l'hivern - Premi Miquel Àngel Riera de Manacor; El viajero en la niebla - Premio Ateneo de Onda de Castelló.

Autor bilingüe

El 2008 comença a escriure poesia en català i des d’aleshores conrea aquest gènere de la literatura en les dues llengües. Al llarg dels anys han estat nombroses les seves col·laboracions amb la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera: presentació de tots els seus llibres publicats, recitals especials per homenatjar efemèrides literàries, com la de Miguel Hernández, participació en tallers de poesia per a infants, suport a les activitats de Sant Jordi i col·laboració amb el Club de lectura de la Biblioteca.

L’any 2016 la Generalitat de Catalunya l’inclou en el projecte De Capçalera, el qual destaca autors per la seva qualitat literària i implicació amb el territori i les seves biblioteques.

L'obra del poeta abrerenc ha estat premiada en una vuitantena de certàmens literaris. Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem el José Luis García Herrera per aquest nou premi!