DIVENDRES, 29/03/2024 | 07:20 h

Tractament fitosanitari pel control de la processionària dels pins

3/10/2018

El dimarts 9, el dimecres 10 i el dijous 11 d’octubre, des de l’Ajuntament d’Abrera realitzarem un tractament fitosanitari pel control de la processionària del pins dels parcs i jardins municipals, en jornada nocturna de les 22 hores de la nit a les 6 hores del matí.

Amb aquesta actuació evitem les molèsties i controlem la plaga de la processionària del pi. Aquest ha demostrat la seva eficàcia com a insecticida i que és completament innocu per a les persones i els animals.

El tractament, que realitza l'empresa Moix, està basat en els insecticides microbians del Bacillus thuringiensis, que és una bactèria que quan és ingerida per les erugues ataca el seu sistema intestinal, evitant que aquestes continuïn amb la seva alimentació i desenvolupament. Aquest tractament segueix la política de control biològic i respecte amb els ecosistemes, persones i vegetació del municipi, que s’aplica amb la resta de plagues.

Carrers on es realitza

El tractament es farà als barris de Les Carpes, Santa Maria de Vilalba, Can Vilalba i Sant Miquel al Parc del Castell de Voltrera, C/ Extremadura, Av. Circumval·lació, C/ Sant Joaquim, Av. Virrei Amat, Parc de Sant Miquel, Parc de Santa Maria de Vilalba, Av. Moreneta, C/ Candelera, Ptge. del Lliri, Camí de Santa Maria de Vilalba, C/ Mestre Falla i Ctra. de Martorell a Olesa de Montserrat.

I al nucli urbà, el tractament es realitzarà al Parc de Sant Ermengol, C/ Santiago Rossinyol, C/ Miraflors, C/ Martorell, C/ Ponent, C/ del Rebato, Pl. Rafael Casanova, Pistes de Petanca, Passatge Premià, Parc de la Vinya, Cementiri, Parc de l’Estació, Escola Platón, Av. Generalitat, Parc de Can Morral, Aparcament C/ Joan Miró i al Parc del C/ del Nord.

També es farà al barri de Ca n’Amat, als carrers Anoia i Congost, i al Parc de Sant Ermengol del Polígon Industrial Sant Ermengol.

Què és la processionària?
La processionària del pi és la plaga més important dels pins mediterranis. El seu nom ve pel fet què es desplaça en grup de forma alineada, a manera de processó.

Quins són els danys que provoca?
Les erugues s'alimenten a l'hivern de les acícules de pins i cedres, provocant que aquestes s'assequin i caiguin. El dany més important ho fan des del final de l'hivern fins a meitat de primavera, quan les erugues són més grans i voraços.

La defoliació poques vegades produeix la mort dels pins, però els afebleix en gran mesura, facilitant l'atac posterior d'altres plagues. Les erugues estan recobertes per uns pèls urticants que es dispersen i suren en l'aire, produint irritació en pell, ulls i nas.

En animals domèstics, per exemple, animals curiosos com els cadells de gos (els gats són més prudents), les erugues són perilloses si les llepen o toquen la filera o per contacte amb un niu que ha caigut, ja que contenen pèls urticants. En aquests casos pot aparèixer inflamació als llavis, boca i cap en general, i cal consultar amb el veterinari.

La pitjor època és gener i febrer, quan les bosses estan als arbres, i els cucs baixen de l'arbre a terra i s'enterren per fer el capoll.