DIVENDRES, 19/04/2024 | 23:17 h

Arianna Savall i el seu grup Hirundo maris encisen a la inauguració del Setembre musical 2018

17/9/2018

El dissabte passat, dia 15 de setembre, a les 22 h vam inaugurar el cicle Setembre musical 2018 a la Casa de Cultura. A l’inici, l’alcalde Jesús Naharro, va fer un discurs de benvinguda, on va destacar la consolidació d’aquest cicle musical al nostre municipi.

“Ja fa molts anys que els abrerencs i les abrerenques associem el mes de setembre a la música. I és que el Setembre musical s’ha convertit en un cicle de concerts consolidat a la nostra vila. Des de l’Ajuntament us convidem novament a gaudir, durant tres dissabtes consecutius, de la millor música per tal de començar el curs amb les piles ben carregades", va destacar l'alcalde, Jesús Naharro.

Concert emotiu

Hirundo Maris va encisar a la vuitantena d’espectadors que van omplir la sala per escoltar el magnífic concert “Bella Terra: Cants del Sud i del Nord”. El grup, format per Arianna Savall –filla del cèlebre músic Jordi Savall-, Petter Udland Johansen i Miquel Angel Cordero, va captivar als assistents amb la seva música delicada i emotiva, oferint un viatge musical a través de la geografia i del temps. Melodies sefardites, catalanes, espanyoles, cèltiques i noruegues (la majoria arranjades per la mateixa Savall) es van barrejar amb composicions pròpies del grup, creant un univers sonor i poètic eminentment personal.

Diversitat musical

La programació seguirà el dissabte 22 de setembre a les 22 h amb el concert de Reina Roja i el seu programa Sankara. Reina Roja és una banda originària de València, autogestionada i independent de flamenc-pop contemporani. Les seves cançons no es lliguen a un estil concret, però si a un missatge humanista que ells mateixos defineixen com a “imprescindible”. Clourà el cicle Amazing Gospel, en un concert ben especial el 29 de setembre.

Enguany el Setembre musical ha apostat per la varietat d’estils, sempre dins el petit format. L’alcalde precisament va destacar aquesta varietat musical:els tres grups del cartell d’enguany són esplèndids i ben diferents l’un de l’altre. Podríem dir que és, doncs, el Setembre musical de la diversitat.”

Des de l’Ajuntament d’Abrera us convidem a gaudir del Setembre musical!