DIVENDRES, 21/09/2018 | 04:06 h

• avís plugues 06-06-18

S'activa el pla Inuncat per les fortes pluges que estan afectant el municipi d'Abrera i la resta del Baix Nord

6/6/2018

Protecció Civil de la Generalitat ha activat l’alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) per la previsió de pluges intenses i per acumulació de pluja durant el dia d’avui que estan afectant el municipi d'Abrera i la resta del Baix Llobregat Nord.

Segons la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya es poden superar els 20 l/m2 en 30 minuts al litoral i prelitoral, especialment entre el Tarragonès i el Barcelonès on es poden arribar a intensitats de 40 l/m2 en 30 minuts.

Des de Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania en la mobilitat a les carreteres i carrers. especialment a prop de rieres i rius, passos soterrats i zones inundables.

Abans de que comencin les pluges:

• És recomanable que reviseu la teulada i mantingueu nets els baixants i desguassos d'aigua de pluja, especialment als patis o als terrats dels edificis, per evitar inundacions.
  • En soterranis i locals amb possibilitats d'inundació, cal que prevegeu mesures de protecció.
  • Cal també evitar aparcar els vehicles en les rieres, especialment a les zones properes a la desembocadura, on més cabal i amb més força es pot acumular.

Un cop comencin les pluges s’aconsella:

• No romandre a prop de lleres, rius i guals i eviteu travessar rieres i torrents a les zones afectades perquè, encara que semblin portar poc cabal, aquest es pot incrementar de forma sobtada.
  • Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques.
  • Extremeu les precaucions en les activitats a l’aire lliure en les zones afectades per les pluges i les situades aigües avall dels rius.

Per a qualsevol emergència el telèfon al que s'ha de trucar és el 112.