DIJOUS, 15/11/2018 | 13:32 h

• Cloenda del Projecte Lletra a Lletra

• Cloenda del Projecte Lletra a Lletra

Alumnes de l’Escola Ernest Lluch, el Servei Local de Català i l’Aula d’Adults presenten els treballs del projecte Lletra a lletra fem municipi

5/6/2018

L’Auditori del Centre Polivalent va acollir dimecres, 30 de maig, l’acte de cloenda del projecte Lletra a lletra fem municipi, amb la participació l’Escola Ernest Lluch, el Servei Local de Català i l’Escola d’Adults d’Abrera. Els alumnes dels tres centres van presentar públicament el treball realitzat a les aules (narracions i recitacions, un plafó i una auca).

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens vam adherir al projecte Lletra a lletra fem municipi fa 3 anys, impulsat per la Diputació de Barcelona. És una iniciativa de suport a les competències lingüístiques, que vol contribuir a la millora educativa, a través d’accions que promoguin i acompanyin els processos d’aprenentatge de les diferents dimensions d’aquesta competència (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, literària i plurilingüe i intercultural). Les competències lingüístiques són fonamentals per al desenvolupament integral de la persona, base de qualsevol aprenentatge i sense les quals difícilment cap alumne podrà arribar a expressar-se o raonar de forma autònoma.

L'alcalde, Jesús Naharro, va presentar l'acte de cloenda del projecte. I el va tancar la Regidora d'Ensenyament, Maria José Orobitg.

Som autores i autors locals!
Aquest curs 2017-2018, a diferència d’edicions anteriors, el centre d’interès ha estat el municipi i no un autor determinat. Això ha permès als alumnes enfortir el vincle amb el territori i ells han estat els veritables protagonistes creant la seva pròpia obra.

Al llarg del curs, els alumnes de 5è de l’Escola Ernest Lluch, dels Cursos de Català i de l’Escola d’Adults, han treballat el projecte a les aules. En algunes sessions només amb els seus mestres i en altres amb un pedagog i una actriu. A més, els alumnes de Català han tingut l’oportunitat de visitar la Biblioteca Nacional de Catalunya.

També, el mes de febrer hi va haver una trobada a Barcelona en la que els 10 municipis participants, entre ells Abrera, van posar en comú la feina feta a cada municipi.

La Biblioteca Municipal Josep Roca i Bros ha col·laborat en el projecte cedint bibliografia als alumnes i l’Escola Municipal de Música ha col·laborat  amenitzant l’acte de cloenda.

L’educació va més enllà de l’escola, per això diferents agents (centres, biblioteca, Ajuntament i Diputació) s’han posat d’acord i han treballat junts per desenvolupar aquest projecte compartit.

Des de la Regidoria d’Ensenyament valorem altament la implicació dels centres educatius i el treball transversal que s’ha realitzat. També la col·laboració de la Biblioteca, de l’Escola de Música i el suport de la Diputació de Barcelona.