DIJOUS, 18/04/2024 | 14:57 h
  • banner esglèsia

Comecen les obres de reforma de la plaça de l´Església de Sant Pere

5/7/2012

L´Ajuntament d´Abrera comença la propera setmana les obres de reurbanització de la plaça de l´Església de Sant Pere per tal de crear un nou espai d´esbarjo per als veïns i fer més visible el temple romànic.

El projecte preveu la col·locació de nou paviment de pedra natural, la millora dels accessos per tal de facilitar la mobilitat i suprimir les barreres arquitectòniques, murs de contenció perimetrals de formigó i baranes de protecció i un nou enjardinament.

Per tal de donar-li més visibilitat a l´església, del segle XI i símbol del municipi,  es farà una reordenació d´aquest espai de 800 metres quadrats de superfície netejant la massa arbustiva, mantenint els actuals xiprers i fent espais nous de gespa, a la part baixa, a banda i banda de les escales principals.

A la part de la plaça que dóna a l´avinguda de la Generalitat, s´hi instal·larà una pèrgola de fusta de 14 metres de llarg per 3,6 d´ample que farà de mirador i tindrà bancs per seure a l´ombra i es renovarà el mobiliari urbà.

També es farà una renovació de tota la il·luminació de l´espai. Destaquen les lluminàries encastades al paviment a mode de passadís que aniran des de l´escala principal fins a la porta romànica.

El disseny i elaboració del projecte ha anat a càrrec dels tècnics municipals de l´Ajuntament, que han tingut en compte la integració en l´espai i la sensibilització mediambiental. També s´ha previst que les molèsties als veïns que es puguin derivar dels treballs siguin les mínimes possibles.

El termini previst d´execució dels treballs és de 5 mesos i l´obra està finançada en una 44% pel Pla Únic d´Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC).

Imatge virtual de com quedarà la plaça de l´Església

Dijous 5 de juliol de 2012