DIMARTS, 14/08/2018 | 19:27 h

• Abrera Parc del Montserrat
  • Parc Rural del Montserrat

Definim plegats el Parc Rural del Montserrat! Participa als tallers territorials!

19/4/2018

Els veïns i veïnes d'Abrera, Olesa de Montserrat, Esparreguera, Ullastrell i Viladecavalls estem convidats a participar al taller territorial sobre el Parc Rural del Montserrat, que tindrà lloc el proper dimecres 25 d'abril al l'Edifici de l’escorxador (Jacint Verdaguer, 30) d'Olesa de Montserrat.

El Parc Rural del Montserrat és un projecte promogut per 16 municipis de l'entorn de la Muntanya de Montserrat, entre ells Abrera, amb la Diputació de Barcelona per desenvolupar l’activitat productiva econòmica agrícola, ramadera i forestal en aquest territori.

Ara engeguem un procés participatiu per definir amb la ciutadania el futur Parc Rural del Montserrat, en el qual volem que el sector primari (agrari, ramader, forestal), els productors i elaboradors agroalimentaris, les empreses de serveis (restauració, allotjament, comerç, agroturisme, turisme actiu i de natura i/o cultura, etc.) i el personal tècnic vinculat al desenvolupament local i al sector primari, les entitats, així com altres agents vinculats al territori, aporteu les vostres propostes.

A través de la pàgina web de la Diputació de Barcelona, fent clic aquí.
Per whatsapp: 650 94 03 11
Per telèfon: 93 402 22 12 (en horari de 09h00 a 15h00)

El Parc Rural del Montserrat té els següents objectius:

Oferir suport i serveis als projectes empresarials i iniciatives socioeconòmiques relacionats amb l’agricultura, la ramaderia, la gestió forestal, i els serveis vinculats al medi rural.

Preservar el seu caràcter rural i el paisatge en mosaic agroforestal, a partir del foment de l’agricultura, la ramaderia, la gestió forestal i la prevenció d’incendis forestals.

Posar en valor la gran diversitat de productes de pagès i elaboració artesana del Parc Rural del Montserrat: l’olivera, el cereal i la vinya (cultius propis de la triada mediterrània), la carn de pastura, els embotits, el mató, els formatges, l’oli, el vi, les fruites i verdures de les hortes, els ametllers.

Els Ajuntaments que formen part del Parc Rural del Montserrat són: Abrera, Castellbell i el Vilar, Castellgalí, Castellolí, Collbató, El Bruc, Esparreguera, Marganell, Monistrol de Montserrat, Olesa de Montserrat, Rellinars, Sant Salvador de Guardiola, Sant Vicenç de Castellet, Ullastrell, Vacarisses, Viladecavalls.