DIMARTS, 14/08/2018 | 16:00 h

• L'alumnat del Servei Local de Català d'Abrera celebra el Dia Mundial de la Poesia

+ 1

L’alumnat del Servei Local de Català d’Abrera celebra el Dia Mundial de la Poesia

16/4/2018

El Servei Local de Català d’Abrera s’ha unit a la iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes per celebrar el Dia Mundial de la Poesia i ha gravat un poema en diverses llengües a Ràdio Abrera!

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per commemorar aquesta diada, la Institució de les Lletres Catalanes -amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades, com el Consorci per a la Normalització Lingüística- celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d'un autor/a, a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües, per mostrar la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial.

Aquest 2018, l’autor triat ha estat el valencià Marc Granell, que ha escrit “La poesia”. I posteriorment, diversos traductors l’han traduït a 30 llengües diferents. Podeu llegir el llibret sencer fent clic aquí.

L’activitat que aquest any ha organitzat el Servei Local de Català d’Abrera ha estat ben original: entre les 30 llengües traduïdes, s’han buscat els alumnes que les volguessin i poguessin recitar a Ràdio Abrera. Després de treballar-ne diferents aspectes a classe, els alumnes i les alumnes dels nivells Bàsic 2 i Intermedi 2 van anar a la ràdio, ho van enregistrar, i es va passar per Ràdio Abrera el mateix Dia Mundial de la Poesia.

És una activitat que ha permès treballar a classe els diferents aspectes de la poesia i de la traducció, com ara l’entonació, la declamació, lèxic, estructures... Ha fet desinhibir l’alumnat, alhora que els ha permès conèixer una instal·lació municipal com Ràdio Abrera, i aprendre’n el funcionament. Els i les alumnes que no enregistraven cap poema també van acompanyar els companys i companyes com una activitat de cohesió de grup més.

Podeu descarregar el podcast amb el resultat final fent clic aquí.

A part d’aquesta activitat a Ràdio Abrera, a l’aula de català, l’últim dia de classe d’aquest trimestre, per commemorar el Dia Mundial de la Poesia i celebrar el final de trimestre, tots els alumnes i totes les alumnes van llegir poesia. L’alumnat del nivell Bàsic 2, “El poble”, de Miquel Martí i Pol, i l’alumnat del nivell Intermedi 2 van triar un poema en català que per a ells tingués un significat especial i l’han recitat en veu alta per a tot el grup.