DISSABTE, 21/04/2018 | 13:23 h

Iniciem les obres de reforma i millora de la Sala Municipal

11/4/2018

Aquesta setmana, des de la Regidoria d’Obres i Serveis de l’Ajuntament d’Abrera iniciem les obres de reforma i millora de la Sala Municipal (Casamada, 14). Amb aquesta actuació, la més important a l’equipament cultural municipal des de la seva inauguració l’any 1983, rehabilitarem totes les instal•lacions de la sala.

La configuració bàsica de la Sala Municipal, amb la platea a la planta baixa, i l’amfiteatre a la planta primera es manté. Rehabilitarem la platea de la sala, amb la renovació de totes les butaques i millorarem els revestiments. L’escenari comptarà amb un paviment nou i es millora l’equipament escènic.

Pel que fa als camerinos, es fa una reorganització, que afavoreix la utilització d’aquest espai per parts dels actors i actrius i usuaris d’aquestes instal·lacions. També rehabilitem la coberta i revestiments verticals laterals de l’edifici, dotant-la d’un nou revestiment de xapa metàl·lica, amb un millor sistema d’aïllament. D’aquesta manera s’elimina la coberta i revestiments verticals laterals de fibrociment existents.

Reordenació d’espais
Pel que fa a l’espai de control de so i llum, ara al lateral de l’amfiteatre,  es reubica en una zona més centrada perquè els tècnics i tècniques que l’utilitzin tinguin una millor visió de l’espectacle amb el qual estan treballant o col·laborant.

També canviem les butaques a la planta primera o amfiteatre per aconseguir una major visibilitat de l’escenari. I dotem l’accés a l’escenari d’una plataforma mecànica per eliminar barreres arquitectòniques.

Les obres de rehabilitació de la sala municipal també inclouen la renovació de la instal·lació de climatització, amb recuperador de calor, i de les instal·lacions elèctriques i d’extinció d’incendis, i una nova instal·lació de ventilació.

I·luminació LED
També millorarem la il·luminació de la sala amb la substitució dels llums actuals per nous amb tecnologia LED, que ens permetrà millorar l’eficiència energètica d’aquesta instal·lació. La il·luminació LED consumeix molta menys energia que les bombetes incandescents.

Pel regidor d’Obres i Serveis, Parcs i Jardins, Urbanisme i Mobilitat i Millora de l’Ajuntament, Albert Roca, la reforma de la Sala Municipal millorarà l’equipament municipal. “En uns mesos tindrem una Sala Municipal renovada i llesta per acollir diferents propostes culturals, que faran que el públic d’Abrera pugui gaudir de les arts escèniques en unes instal·lacions modernes, sostenibles i sense barreres arquitectòniques”.

Teatre i sala de cinema
La Sala Municipal es va inaugurar l’any 1983 i des d’aleshores ha estat sala de cinema i teatre, on s’han programat representacions teatrals, dansa, concerts, conferències, festivals escolars o actes diversos. Té un aforament de 260 localitats, amb 240 butaques a la platea i 20 a l’amfiteatre o planta primera. Les darreres representacions van tenir lloc a la tardor, amb la Mostra de Teatre de Benvinguda a la Reforma i Millora de la Sala Municipal, cicle organitzat per la companyia de Teatre Illets d’Abrera, en col•laboració amb la Coordinadora de Teatre del Baix Llobregat i l’Ajuntament d’Abrera.

El cost de les obres de reforma i millora de la Sala Municipal és de 635.861,05 €, IVA inclòs.